فرزند مخفی ایلان ماسک و مدیر ارشد شرکت نورالینک برملا شد - تکفارس 
فرزند مخفی ایلان ماسک و مدیر ارشد شرکت نورالینک برملا شد - تکفارس 

فرزند مخفی ایلان ماسک و مدیر ارشد شرکت نورالینک برملا شد

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۳ - 10:17
فرزند مخفی ایلان ماسک

بلومبرگ گزارش داده است که ایلان ماسک و شیون زیلیس ۳۸ ساله مدیر ارشد شرکت نورالینک اوایل سال ۲۰۲۴ صاحب فرزند دیگری شده‌اند که این موضوع تاکنون مخفی مانده است.

این در حالیست که دو سال پیش فاش شده بود که ایلان ماسک و شیون زیلیس صاحب یک دو قلو شده‌اند. حالا تعداد فرزندان ایلان ماسک به ۱۲ نفر رسیده است.

گفتنی است ایلان ماسک به غیر از این ۳ بچه، ۳ فرزند از گرایمز خواننده کانادایی و ۶ فرزند دیگر از روابط قبلی‌اش دارد.

ایلان ماسک همواره مخالف کاهش جمعیت جهان بوده است و بارها تاکید کرده که کاهش زاد و ولد بزرگ‌ترین خطری است که می‌تواند تمدن ما را تهدید کند.

هشدار ماسک پس از داده‌های بحث برانگیز راجع به روند جمعیتی دنیا انجام شده است. برای مثال، نرخ باروری در کره جنوبی یا میانگین تعداد فرزندی که هر زن در طول عمرش به دنیا می‎‌آورد، در سال ۲۰۲۱ عددی حدود ۰.۸۱ است که در مقایسه با رقم ۰.۸۴ در سال گذشته، کاهش داشته است (با استناد به داده‌های به دست آمده از Kostat).

این رقم پایین‌ترین عدد ثبت شده پس از شروع به کار این آژانس و جمع آوری داده توسط آن در سال ۱۹۷۰ می‌باشد. سال گذشته نیز چهارمین سالی بود که نرخ باروری زیر عدد ۱ بود.

کره جنوبی تنها کشوری است که تعداد تولدها به ازای هر زن در میان ۳۸ عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، زیر ۱ عدد قرار گرفت. در سال ۲۰۲۰، نرخ کل باروری در کشورهای OECD به طور میانگین روی ۱.۵۹ قرار داشت.

با استناد به سازمان ملل، در دهه ۲۰۸۰ با جمعیتی ۱۰.۴ میلیارد نفری روبه‌رو خواهیم بود و این تعداد تا سال ۲۱۰۰ ثابت باقی خواهد ماند.

اما این سازمان همچنین افزود که نرخ باروری به ازای هر زن در سال ۲۰۲۱، عدد ۲.۳ کودک بوده که این رقم در سال ۱۹۵۰، پنج کودک بوده است و در سال ۲۰۵۰ نیز به ۲.۱ کودک خواهد رسید. اقتصاددانان HSBC نیز در تخمینی در یکی از تحقیقات اخیر، تخمین زده‌اند که این افت باروری واضح‌تر خواهد شد و با درگیرتر شدن زنان در بازار کار، گرانی مسکن و دسترسی بهتر به تجهیزات مراقبتی و جلوگیری از بارداری، این رقم به نزول خود ادامه خواهد داد.

این جریان پیری جمعیت جهانی همچنین بیانگر این است که نرخ مرگ و میر با صعودی شدید همراه خواهد بود. با استناد به این مقاله تحقیقاتی، نرخ مرگ و میر و زاد و ولد در بین سال‌های ۲۰۸۰ و ۲۰۹۰ به هم‌پوشانی خواهند رسید.

با توجه به این آمار و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که جمعیت کره زمین در طی ۸۰ سال، نصف خواهد شد و در سال ۲۱۰۰، به تنها ۴ میلیارد نفر خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید