هشدار ادوارد اسنودن نسبت به استفاده از هوش مصنوعی OpenAI - تکفارس 
هشدار ادوارد اسنودن نسبت به استفاده از هوش مصنوعی OpenAI - تکفارس 

هشدار ادوارد اسنودن نسبت به استفاده از هوش مصنوعی OpenAI

فرزاد اسرافیلی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - 11:25
هشدار ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، پس از انتصاب مدیر سابق این آژانس در OpenAI، به مردم نسبت به استفاده از محصولات این شرکت هشدار داد.

در ۱۳ ژوئن، OpenAI اعلام کرد که پاول ناکاسون، ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده، را به عضویت هیئت مدیره این شرکت منصوب می‌کند. OpenAI استخدام پاول را نشان دهنده تعهد این شرکت به ایمنی و امنیت عنوان کرده است. OpenAI در پست وبلاگ خود بیان کرد ناکاسون به بخش کمیته ایمنی و امنیت هیئت مدیره خواهد پیوست و بینش او بر تصمیمات ایمنی و امنیتی در سراسر محصولات OpenAI تأثیر خواهد گذاشت.

در حالی که OpenAI و مقامات دولت ایالات متحده این استخدام را یک دستاورد می‌دانند، اما برخی‌ها قانع نشده‌اند و به مخالفت از این اقدام برخواستند. یکی از این مخالفان ادوارد اسنودن افشاگر معروف و کارمند سابق آزانس امنیت ملی است. وی در حساب شخصی ایکس خود نوشت:

شرکت OpenAI نقاب خود را به طور کامل کنار گذاشت، هرگز به OpenAI یا محصولات آن اعتماد نکنید. تنها یک دلیل برای انتصاب یک مدیر آژانس امنیت ملی در هیئت مدیره وجود دارد. این یک خیانت عمدی و حساب شده به حقوق مشتریان است. در این مورد به مردم هشدار می‌دهم.

اسنودن تنها محقق امنیت سایبری نیست که به استخدام ناکاسون واکنش منفی از خود نشان داده و نسبت به این کار OpenAI مشکوک است. متیو گرین، استاد رمزنگاری دانشگاه جان هاپکینز، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

من فکر می‌کنم که در این شرایط بزرگترین کاربرد هوش مصنوعی نظارت انبوه بر جمعیت باشد. بنابراین منطق محکمی پشت آوردن رئیس سابق آژآنس امنیت ملی به OpenAI وجود دارد.

 آقای ناکاسون نیز درباره پیوستن خود به OpenAI گفت:

تعهد OpenAI به ماموریت خود به ارزش‌ها و تجربه من در خدمات عمومی ارتباط تنگاتنگی دارد. من مشتاقانه منتظر مشارکت در تلاش‌های OpenAI برای اطمینان از ایمن و مفید بودن هوش مصنوعی برای مردم در سراسر جهان هستم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید