شایعه: همه مدل‌های گلکسی S25 سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون خواهند بود - تکفارس 
شایعه: همه مدل‌های گلکسی S25 سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون خواهند بود - تکفارس 
شایعه: همه مدل‌های گلکسی S25 سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون خواهند بود - تکفارس 

شایعه: همه مدل‌های گلکسی S25 سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون خواهند بود

فرزاد اسرافیلی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 11:08
سری گلکسی اس 25 مجهز به پردازنده اسنپدراگون

شایعات حاکی از آن است که احتمالا سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس مانند سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد و دارای پردازنده اسنپدراگون کوالکام خواهند بود.

در سال ۲۰۲۳، عرضه سری گلکسی S23 سامسونگ با پردازنده‌های کوالکام سر و صدای زیادی در سرتاسر جهان به پا کرد. این اولین باری بود که محصولات سامسونگ از کوالکام استفاده می‌کرد. متأسفانه، مجددا شاهد هستیم برخی از گوشی‌های سری S24 مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و برخی دیگر به پردازنده‌های اگزینوس اختصاصی سامسونگ هستند که از نظر عملکردی پایین‌تر از نسخه کوالکام هستند.

اکنون، به نظر می‌رسد خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. به گفته مینگ چی کوئو، افشاگر قابل اعتماد، احتمالاً تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ مجهز به تراشه‌‍‌های کوالکام باشند. انتظار می‌رود سری S25 اوایل سال آینده روانه بازار شود. اگر این شایعه درست باشد، ما را به روزهای سال ۲۰۲۳ بازمی‌گرداند که در آن تمامی گوشی‌های گلکسی اس مجهز به پردازنده اسنپدراگون خواهند بود.

به گفته کوئو، استفاده از پردازنده‌های کوالکام به دلیل مشکلات تولید سامسونگ است. ظاهرا، سوددهی سامسونگ در توسعه پردازنده ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ کمتر از حد انتظار بوده است.

جالب اینجاست که این اولین باری نیست که عملکرد اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ پایین‌تر از کوالکام بیان شده است و طبق شایعات کوالکام از نظر عملکرد سی پی یو دست برتر را دارد. این امر می‌تواند برای سامسونگ نگران‌کننده‌تر باشد، زیرا باعث می‌شود از نظر عملکردی شکاف زیادی بین مدل‌های اگزینوس گلکسی S25 و مدل‌های کوالکام گلکسی S25 بوجود بیاید.

در حال حاضر اظهار نظر در این موارد کمی زود هنگام است زیرا گلکسی S25 حداقل تا شش ماه آتی عرضه نخواهد شد. بنابراین تا آن زمان موارد زیادی دستخوش تغییر خواهد بود. با این حال، مجهز بودن تمامی گوشی‌های گلکسی S25 به کوالکام می‌تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید