مقابله یوتیوب با مسدودکننده‌های تبلیغات شدیدتر می‌شود - تکفارس 
مقابله یوتیوب با مسدودکننده‌های تبلیغات شدیدتر می‌شود - تکفارس 
مقابله یوتیوب با مسدودکننده‌های تبلیغات شدیدتر می‌شود - تکفارس 

مقابله یوتیوب با مسدودکننده‌های تبلیغات شدیدتر می‌شود

افشین نوری
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 08:52
مقابله یوتیوب با مسدودکننده‌های تبلیغات

یوتیوب مدتی است که شروع به مقابله جدی با مسدودکننده‌های تبلیغات یا ادبلاکرها کرده و حالا می‌خواهد از روش دیگری به مبارزه آن‌ها برود.

این شرکت می‌خواهد از روش تزریق تبلیغات از سمت سرور برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده کند.

به این ترتیب، تبلیغات یوتیوب به‌طور مستقیم از طریق سرورهای یوتیوب به ویدیو تزریق خواهند شد، یعنی قبل از آنکه ویدیوها به دستگاه کاربران برسند، تبلیغات در آن‌ها تزریق خواهند شد.

این روش فعلا در مرحله آزمایشی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی از طرف یوتیوب اجرا می‌شود. یوتیوب به منظور تشویق کاربران خود به خرید اشتراک پریمیوم و افزایش درآمد این پلتفرم، شروع به مقابله‌ی بیشتر با مسدودکننده‌های تبلیغات می‌کند.

در ماه اکتبر سال گذشته، پلتفرم یوتیوب پس از آزمایش اولیه در مقیاسی کوچک، حمله‌ای کامل علیه مسدودکننده‌های تبلیغات را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت چندین ماه، مقابله با مسدود کننده‌های تبلیغات و اعمال محدودیت‌های جدید در حال افزایش است.

یوتیوب اعلام کرده است که اجرای سیاست ضد مسدودکننده تبلیغات خود را در مورد برنامه‌های شخص ثالثی که شرایط خدمات یوتیوب را نقض می‌کنند، آغاز خواهد کرد. یوتیوب به طور خاص از «برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات» نام برده و آن‌ها را هدف قرار داده است، هرچند احتمالا پخش‌کننده‌های غیررسمی با قابلیت مسدود کردن تبلیغات داخلی نیز می‌توانند هدف محدودیت‌های جدید یوتیوب باشند.

به گفته‌ی یوتیوب، مسدود کردن تبلیغات با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث خلاف قوانین استفاده از این پلتفرم است؛ “زیرا این کار مانع از دریافت پاداش توسط تولید کنندگان محتوا می‌شود؛ تبلیغات در یوتیوب به حمایت از تولید کنندگان محتوا کمک می‌کند و به میلیاردها نفر در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا از سرویس پخش یوتیوب به رایگان استفاده کنند”.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید