این قابلیت کاربردی به زودی به گوگل پلی اضافه خواهد شد - تکفارس 
این قابلیت کاربردی به زودی به گوگل پلی اضافه خواهد شد - تکفارس 
این قابلیت کاربردی به زودی به گوگل پلی اضافه خواهد شد - تکفارس 

این قابلیت کاربردی به زودی به گوگل پلی اضافه خواهد شد

محمدامین حیدری
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 21:03
قابلیت کاربردی گوگل پلی

گوگل در حال کار روی یک قابلیت کاربردی برای فروشگاه پلی استور است که موجب می‌شود تا اپلیکیشن‌ها بلافاصله پس از نصب، برای کاربران اجرا شوند.

درصورتی که اکنون یک برنامه از فروشگاه پلی استور دانلود و نصب کنید، پس از اتمام نصب آن، مجددا به این فروشگاه هدایت می‌شوید و سه گزینه به شما نمایش داده خواهند شد که عبارت‌اند از: پاکسازی برنامه، اجرای برنامه و بازدید از سایر اپلیکیشن‌ها. البته می‌توانید با انتخاب گزینه Open، اپلیکیشن مورد نظر را بلافاصله پس از نصب اجرا کنید.

بنابراین، بخشی از زمان شما در روز صرف نصب کردن برنامه‌های جدید می‌شود و ممکن است که بخواهید برنامه مورد نظر را بلافاصله پس از نصب، اجرا کنید. اکنون اطلاعات تازه نشان می‌دهند که به زودی برنامه‌های اندرویدی پس از نصب، به‌طور خودکار اجرا خواهند شد.

کاربری با نام AssembleDebug اخیرا موفق شده است تا جزئیات جدیدی از قابلیت آینده پلی استور در کد اپلیکیشن آن پیدا کند. باتوجه به کد یافت شده در نسخه ۴۱.۴.۱۹ پلی استور، گوگل مشغول کار روی قابلیت جدیدی به نام App Auto Open است که موجب می‌شود تا برنامه‌ها بلافاصله پس از نصب، اجرا شوند و از اتلاف وقت کاربران جلوگیری کند.

قابلیت کاربردی گوگل پلی

درصورت فعالسازی قابلیت App Auto Open، یک اعلان در بالای صفحه به مدت پنج ثانیه نمایش داده می‌شود. این اعلان علاوه‌بر اینکه به‌صورت بصری به کاربر اطلاع می‌دهد تا برنامه‌‎های نصب‌شده را اجرا کند، بسته به تنظمیات گوشی صدا یا لرزش نیز ایجاد خواهد کرد. البته کاربران می‌توانند این قابلیت را به گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان نمایش اعلان روی صفحه، صدایی پخش نشود یا گوشی لرزشی ایجاد نکند.

اگرچه قابلیت مذکور به‌صورت پیش‌فرض در پلی استور فعال خواهد بود اما کاربران می‌توانند آن را خاموش یا روشن کنند. کد یافت شده علاوه‌بر فعال کردن رابط کاربری قابلیت App Auto Open، موجب اجرا و نمایش اعلان این قابلیت به مدت پنج ثانیه بر روی صفحه و فعال‌سازی آن به‌صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن پلی استور خواهد شد.

این قابلیت را بسیار کاربردی دانست زیرا برای اجرای برنامه جدید تنها کافی است تا آن را نصب کنید. البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی قابلیت نام‌برده به فروشگاه پلی استور اضافه خواهد شد؛ با این حال، می‌دانیم که گوگل آن را به عنوان یک آپدیت کارآمد برای کاربران در نظر گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید