اخراج مدیران ارشد شیائومی به اتهام فساد و دریافت رشوه - تکفارس 
اخراج مدیران ارشد شیائومی به اتهام فساد و دریافت رشوه - تکفارس 
اخراج مدیران ارشد شیائومی به اتهام فساد و دریافت رشوه - تکفارس 

اخراج مدیران ارشد شیائومی به اتهام فساد و دریافت رشوه

فرزاد اسرافیلی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 10:50
اخراج مدیران ارشد شیائومی

شرکت شیائومی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دو تن از مدیران ارشد خود را به تهام فساد و دریافت رشوه برکنار کرد.

شیائومی، تولید کننده نام آشنای گوشی‌های هوشمند، با اخراج دو مدیر کل منطقه‌ای خود در بخش تجارت بین‌الملل، موضعی سفت و سخت در برابر فساد اتخاذ کرده است.

بر اساس گزارش Sina Technology، چن بینگسو، مدیر کل منطقه آمریکای لاتین، به درخواست رشوه، دریافت هدایای گران قیمت و تفریحات مجلل از سوی شرکای تجاری متهم شده است.

اوون، مدیر کل منطقه اروپای غربی، نیز گفته می‌‌شود به معاملات برون سپاری با مبالغ قابل توجهی پول پرداخته است. بنا به گزارشات، هر دوی این مدیران از چهره‌های کلیدی در پیشبرد نفوذ شیائومی به خارج از کشور محسوب می‌شدند.

شیائومی با اتخاذ موضعی قاطع چن بینگسو را از کار برکنار کرده، از اختیار سهام محروم و وی را ملزم به جبران ضررهای مالی شرکت کرده است. اوون نیز نه تنها اخراج شده است، بلکه شرکت اقدامات قانونی را علیه او آغاز کرده است و اتهامات جنایی و خسارت مدنی را پیگیری می‌کند.

رویکرد سخت گیرانه شیائومی در قبال فساد، پیام روشنی برای کارکنان این شرکت در سراسر جهان دارد. اخراج مدیران ارشد شیائومی در حالی رخ می‌دهد که شیائومی در حال حاضر در رقابت با سامسونگ و اپل برای تسلط بر بازار در اروپا است و منطقه آمریکای لاتین نیز فرصت طلایی برای شرکت تلقی محسوب می‌شود. نبود مدیران کلیدی منطقه به دلیل رفتار نادرست ممکن است پیشرفت شیائومی را به شکل قابت توجهی مختل سازد.

به گزارش Canalys شیائومی ۵.۳ میلیون گوشی را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ روانه بازار آمریکای لاتین کرده است و ۱۵.۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این رقم نشان دهنده رشد چشمگیر ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد. این در حالی است که در بازار اروپا، شیائومی با دارا بودن ۱۶ درصد سهم بازار در سه ماهه اول ۲۰۲۴ جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید