فروش خودروی الکتریکی شیائومی رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 
فروش خودروی الکتریکی شیائومی رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 
فروش خودروی الکتریکی شیائومی رکورد جدیدی ثبت کرد - تکفارس 

فروش خودروی الکتریکی شیائومی رکورد جدیدی ثبت کرد

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 19:21
خودروی الکتریکی شیائومی

شیائومی اخیرا خودروی الکتریکی خود را روانه بازار چین کرده است و حالا این خودرو رکورد جدیدی از نظر میزان فروش ثبت کرده است.

به گفته شیائومی، این شرکت توانسته ۲۰ هزار دستگاه خودرو SU7 در چین بفروشد که ۵ برابر بیشتر از برآورد اولیه این شرکت است.

گفتنی است که زمان تحویل این خودرو برای مشتریان چینی بین ۳۰ تا ۳۵ هفته است و شیائومی تلاش می‌کند تا این مدت زمان را کاهش دهد.

 طبق برنامه‌ریزی شیائومی قرار است ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی SU7 تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه شود و به نظر می‌رسد چنین هدفی قابل انتظار است.

گفته می‌شود این شرکت قصد دارد علاوه بر افزایش تولید SU7 یک خودروی برقی دیگر نیز در سال ۲۰۲۵ معرفی کند.

شیائومی که توانسته موفقیت چشمگیری در بخش موبایل به دست بیاورد حالا به دنبال تسخیر بازار خودروهای برقی است.

تنها چند هفته پس از عرضه این خودرو در بازار چین، تعداد سفارشات خودرو SU7 فراتر از حد انتظار بود. بنیانگذار شیائومی این فروش چشمگیر را به اعتماد مصرف کننده و قدرت برند شیائومی نسبت داد.

خودرو SU7 شیائومی در سه نسخه معرفی شده است: مدل استاندارد این خودرو با قیمت ۲۷,۸۰۰ یورو، نسخه پرو با قیمت ۳۱,۶۰۰ یورو و مدل پیشرفته مکس که با قیمت ۳۸,۶۰۰ یورو قابل سفارش است. همچنین تعداد محدودی نسخه Founders Edition در ابتدا برای کسانی که سرعت تحویل خودرو را به گزینه‌های سفارشی‌سازی آن ترجیح می‌دهند، قابل سفارش بود.

شیائومی قصد دارد در سال‌های آینده به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل شود. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید