جریمه سنگین اپل توسط اتحادیه اروپا به خاطر تخطی از قانون بازارهای دیجیتال - تکفارس 
جریمه سنگین اپل توسط اتحادیه اروپا به خاطر تخطی از قانون بازارهای دیجیتال - تکفارس 
جریمه سنگین اپل توسط اتحادیه اروپا به خاطر تخطی از قانون بازارهای دیجیتال - تکفارس 

جریمه سنگین اپل توسط اتحادیه اروپا به خاطر تخطی از قانون بازارهای دیجیتال

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 09:07
جریمه سنگین اپل توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شرکت اپل را به خاطر تخطی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) جریمه کرده است. اپل قبلا خود را موظف به تبعیت از این قانون کرده بود.

اپل طبق قانون بازارهای دیجیتال ملزم است که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه دهد از فروشگاه های شخص ثالث نیز به جر اپ استور استفاده کنند. حالا مشخص شده است که این شرکت فقط در قبال دریافت کارمزد این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، اپل احتمالا بابت جریمه اتحادیه اروپا حدود ۵ درصد از درآمد روزانه‌ خود را از دست خواهد داد که چیزی حدود یک میلیارد دلار می‌شود.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا، اخیرا با تیم کوک مدیرعامل اپل ملاقات داشته است تا درباره نحوه اجرای قانون بازارهای دیجیتال صحبت کنند. هدف این قانون آن است که بازارهای دیجیتال را رقابتی‌تر کند.

ملاقات برتون با کوک نشان می‌دهد که اپل مجبور به همکاری با رقبایش شده است. برتون به رویترز گفته است: «کار بعدی اپل و سایر شرکت‌های فناوری‌های بزرگ تحت قانون DMA، باز کردن دروازه‌های خود به روی رقبا است. این قانون شامل کیف پول الکترونیکی، مرورگرها و فروشگاه‌های اپلیکیشن می‌شود و کاربرانی که از آیفون اپل استفاده می کنند باید بتوانند از خدمات رقابتی سایر شرکت‌ها نیز بهره ببرند.»

طبق این قانون، شرکت‌های فناوری باید اقداماتی مانند به اشتراک‌گذاری داده‌ها، لینک دادن به رقبا و فراهم کردن امکان همکاری با اپلیکیشن‌های رقیب را انجام دهند.

قانون قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌گوید که پلتفرم‌هایی که دارای گردش مالی سالانه بیش از ۷.۵ میلیارد یورو، ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد یورو و تعداد کاربران فعال ماهانه بیش از ۴۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا هستند باید از مفاد این قانون پیروی کنند.

درهرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش اپل به این اقدام اتحادیه اروپا چه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید