گلکسی S24 FE سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ رویت شد - تکفارس 
گلکسی S24 FE سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ رویت شد - تکفارس 
گلکسی S24 FE سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ رویت شد - تکفارس 

گلکسی S24 FE سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ رویت شد

افشین نوری
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 09:31
گلکسی S24 FE سامسونگ

سامسونگ خود را برای معرفی گلکسی S24 FE آماده می‌کند و حالا این گوشی با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.

این گوشی با شماره مدل SM-S721B و ۸ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۴ در گیک‌بنچ ظاهر شده است.

گلکسی S24 FE در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازهای ۲۰۴۷ و ۶۲۸۹ را دریافت کرده است.

اگزینوس ۲۴۰۰ در مقایسه با اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد بهتر و بهینه‌تری ارائه می‌دهد و قبلا در سری گلکسی S24 نیز استفاده شده است.

گلکسی S24 FE سامسونگ

اگزینوس ۲۴۰۰ حدود ۱.۷ برابر عملکرد سریع‌تر پردازشی و ۱۴.۷ برابر عملکرد بهتر هوش مصنوعی نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ دارد. پردازنده گرافیکی Xclipse 940 اگزینوس ۲۴۰۰ بر پایه معماری AMD RDNA 3 ساخته شده و پشتیبانی از رهگیری پرتو و رندرنینگ را بهبود می‌بخشد.

سال گذشته میلادی، گوشی گلکسی S23 FE در دو مدل با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شد، اما ظاهرا گلکسی S24 FE فقط با تراشه اگزینوس به دست مشتریان خواهد رسید و هیچ نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت.

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

این تراشه با استفاده از پروسه ۴ نانومتری LPP+ سامسونگ ساخته شده و همه هسته‌های آن دارای معماری ARMv9 هستند. اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین یک ISP جدید و قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 را دارد.

گفته می‌شود گلکسی S24 FE با ۱۲‌ گیگابایت رم LPDDR5x و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌ترتیب از نوع UFS 3.1 و UFS 4.0 عرضه خواهد شد. از طرفی، باتری آن یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات خواهد بود

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید