اپل حالا اولین برند یک تریلیون دلاری دنیا است - تکفارس 
اپل حالا اولین برند یک تریلیون دلاری دنیا است - تکفارس 
اپل حالا اولین برند یک تریلیون دلاری دنیا است - تکفارس 

اپل حالا اولین برند یک تریلیون دلاری دنیا است

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 10:10
اپل

ارزش اپل با عبور از مرز یک تریلیون دلار رکورد جدیدی ثبت کرده و حالا این شرکت تبدیل به اولین برند یک تریلیون دلاری دنیا شده است.

اپل برای سومین سال متوالی باارزش ترین برند دنیا براساس رتبه‌بندی Kantar BrandZ شده است و گوگل با ۷۵۳ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۷۱۳ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شرکت انویدیا هم با توجه به رونق هوش مصنوعی و افزایش فروش تراشه‌های هوش مصنوعی توانسته به لیست ۱۰ شرکت ارزشمند دنیا صعود کند. این شرکت حالا  ششمین برند با ارزش دنیاست.

طبق آمار پلتفرم Kantar BrandZ، شرکت‌های آمازون و مک‌دونالد در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند که در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

اپل

گزارشات مربوط به فروش سه ماهه اول گوشی‌های هوشمند منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ با پشت سر گذاشتن اپل پیشتاز است.

بنا به جدیدترین گزارش وبسایت Mobile Market Monitor، سامسونگ با دارا بودن ۲۰ درصد سهم بازار در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن اپل با ۱۷ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. کاهش فروش گوشی‌های اپل پس از یک دوره فروش تبلیغاتی در فصل خرید تعطیلات رخ داده است که برای این شرکت اتفاقی معمول محسوب می‌شود.

اپل همچنان با سهم ۵۲ درصدی در بازار آمریکای شمالی پیشتاز است، اما در اروپا، سامسونگ با ۳۲ درصد اول بوده و در مقابل اپل با ۲۵ درصد در رده دوم قرار دارد. در آسیا، نیز اپل با داشتن سهم ۱۴ درصد پس از شیائومی با ۱۵ درصد در رتبه سوم قرار دارد. در آمریکای لاتین اپل با سهم ۶ درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت، در حالی که در خاورمیانه سهم این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند به ۵ درصد کاهش یافت.

با وجود این، اپل از نظر میانگین قیمت فروش هر دستگاه، به لطف فروش بسیار خوب مدل‌های پرو، همچنان پیشتاز است. فروش آیفون ۱۵ پرو مکس نیز روند مثبتی داشته و در بین سایر مدل‌های موجود در بازار رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با رشد ۶ درصد همراه بوده و به ۲۹۶.۹ میلیون دستگاه رسیده است، اما نسبت به سه ماهه قبل ۸ درصد کاهش فروش داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید