تهدید ایلان ماسک به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل در شرکت‌هایش - تکفارس 
تهدید ایلان ماسک به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل در شرکت‌هایش - تکفارس 
تهدید ایلان ماسک به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل در شرکت‌هایش - تکفارس 

تهدید ایلان ماسک به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل در شرکت‌هایش

فرزاد اسرافیلی
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 08:36
ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل

ایلان ماسک آپدیت iOS 18 اپل و ادغام هوش مصنوعی آن را نقض امنیتی دانسته است و اعلام کرد استفاده از گوشی‌های اپل را در شرکت هایش ممنوع خواهد کرد.

اپل به طور رسمی با معرفی هوش مصنوعی خود به نام Apple Intelligence برای گوشی iOS 18 به طور رسمی وارد عرصه هوش مصنوعی شده است. این شرکت بدون نام بردن از عبارت “هوش مصنوعی” یک سری قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت و اعلام کرد ChatGPT برای تولید تصویر و کمک به نوشتار در iOS 18 ادغام خواهد شد. اپل به صراحت اعلام کرده است کاربران می‌توانند درخواست‌های سیری را که به ChatGPT ارسال می‌شود، لغو کرده و هر ویژگی هوشمندی را خاموش کنند.

علی‌رغم این سلب مسئولیت‌ها، ماسک در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس ادغام Apple Intelligence با OpenAI را یک “خطر امنیتی” توصیف کرد و اعلام کرد داده‌های کاربر به OpenAI ارسال می‌شود. این در حالی است که اپل این ادعاها را رد کرده است. بنا به اعلام اپل برای کارهایی که نیاز به محاسبات بیشتری است، اپل یا از Private Cloud Compute که به تأیید حریم خصوصی نیاز دارد و یا OpenAI استفاده می‌کند، و از کاربر تأییدیه اضافی درخواست می‌کند.

با این حال، علیرغم تکذیبیه اپل، ماسک از به‌روزرسانی جدید چندان راضی نیست و اعلام کرد اگر اپل با نرم‌افزار جدید خود ادامه دهد، استفاده از تمامی گوشی‌های اپل را ادر تمامی شرکت‌هایش ممنوع خواهد کرد. علاوه بر این، ایلان ماسک اعلام کرد حتی اغرادی که برای بازدید به شرکت‌های او از قبیل تسلا، اسپیس ایکس، شرکت بورینگ، نورالینک، xAI مراجعه می‌کنند باید بدون گوشی‌های اپل خود وارد شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید