۱۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 
۱۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 
۱۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 

۱۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

فرزاد اسرافیلی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 08:24
اپلیکیشن هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی یکی پس از دیگری پای خود را به گوشی‌های هوشمند باز می‌کنند. در مقاله زیر به معرفی ۱۰ اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

اگر نیاز به هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود دارید، دیگر نیازی نیست به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی، ربات‌ها و لوازم خانگی هوشمند مراجعه کنید. امروزه هوش مصنوعی همراه ما است و به لطف مجهز بودن گوشی های هوشمند به آن، می‌توان به خوبی در جیب‌هایمان جاسازی کنیم!

برترین اپلیکیشن‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند نحوه استفاده از تلفن همراه را متحول کرده است. این برنامه‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارند، از تولید هنر از متن، ساده‌سازی کارهای روزانه و بهبود سلامت روانی گرفته تا افزایش خلاقیت. این ابزارهای بصری در ساده سازی کارهای روزمره و بهبود توانایی‌های تصمیم گیری ما نیز مفید هستند.

همانطور که اشاره شد برنامه‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی نحوه استفاده ما از گوشی‌های هوشمند را متحول کرده‌اند و در واقع انجام امورات را برایمان آسان‌تر و شخصی‌تر کرده‌‌اند. آن‌ها در سریع و بهتر انجام دادن کارها از جمله در داشتن زندگی سالم و خلاقیت به ما کمک می‌کنند.

با هوش مصنوعی، کارهای زیادی می‌توان انجام داد. با پیشرفت روز افزون فناوری، استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌ها زندگی ما را بسیار بهتر می‌کند و کلا در نحوه استفاده از تلفن همراه تاثیر گذار می‌باشد.

بازار جهانی هوش مصنوعی در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سهم هوش مصنوعی هر سال با رشد ۳۷.۳ درصدی، تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ تریلیون دلار خواهد رسید. این امر این واقعیت را نشان می‌دهد که مشاغل و صنایع بیش از پیش از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

در عصر حاضر محبوبیت هوش مصنوعی رو به افزون است. در سال ۲۰۱۹ یک جهش بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی به وقوع پیوست، با این وجود در حال حاضر تعداد کسب و کارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند همچنان در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۲، ۳۵ درصد از شرکت‌ها در سرتاسر جهان از هوش مصنوعی حداقل در یک زمینه استفاده می‌کردند. این رقم در سال قبل از آن ۳۱ درصد بود.

هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد. بنا به پیش بینی کارشناسان استفاده از هوش مصنوعی در بخش تولید باعث می‌شود تا سال ۲۰۳۵ شرکت‌ها حدود ۳.۷۸ تریلیون دلار درآمد شناسایی کنند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، هوش مصنوعی ۹۵ درصد از کسب‌وکارهای مرتبط با مشتریان را دربربگیرد.

شرکت‌ها فعالانه هوش مصنوعی را در برنامه‌ها و فرآیندهای خود استفاده می‌کنند. حدود دو سوم از شرکت‌‌ها در حال حاضر این کار را شروع کرده و یا قصد انجام دادن آن به ویژه در زمینه کمک به محیط زیست را دارند.

امروزه هوش مصنوعی توصیف پذیر (XAI) توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. با پیچیده شدن هوش مصنوعی، به ابزارهایی نیاز خواهیم داشت که در درک نحوه تصمیم گیری هوش مصنوعی به ما کمک کنند. این امر باعث می‌شود هوش مصنوعی قابل اعتمادتر شود.

ازینرو در آینده استفاده از ابزارها و پلتفرم‌ها جهت ساخت هوش مصنوعی آسان‌تر خواهد بود، بنابراین حتی افرادی که در کدنویسی تخصص ندارند، قادر خواهند بود برنامه‌های هوش مصنوعی ایجاد و از آن استفاده کنند.

در این مقاله به بررسی بهترین برنامه‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی سال ۲۰۲۴ که می‌توانید روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، خواهیم پرداخت. این ابزارهای هوش مصنوعی بهره وری، خلاقیت و تجربه کلی گوشی هوشمند شما را افزایش می‌دهند.

۱۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

۱. اپلیکیشن موبایل ChatGPT

ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است، برنامه معمولی نیست بلکه قابلیت‌های مدل قدرتمند زبانی بزرگ (LLM) را مستقیماً به گوشی هوشمند شما می‌آورد.

ChatGPT از زمان عرضه موفق به جذب بیش از ۲ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان شده است. این رقم به دلیل طراحی کاربرپسند و عملکرد چند منظوره آن به طور مداوم رو به افزایش است.

اگر به دنبال تجربه‌ای شخصی‌تر و تعاملی‌تر هستید، توانایی این برنامه در درک درخواست‌ها و ایجاد پاسخ‌های منسجم  و بلادرنگ بسیار بدرتان می‌خورد.

  • قابلیت‌های کلیدی ChatGPT:
  • استفاده از سبک مکالمه
  • کمک به ساخت قالب‌های متن خلاقانه مانند شعر، اسکریپت و کد
  • فراهم نمودن امکان ورود صدا و متن
  • امکان تنظیم مکالمات مطابق با نیازهای کاربران

۲. برنامه مایکروسافت کوپایلت (Microsoft Copilot)

مایکروسافت کوپایلت که از فناوری قدرتمند Bing AI و GPT-4 ساخته شده است، دستیار حرفه‌ای هوش مصنوعی می‌باشد.

عملکرد کوپایلت در ساده‌سازی وظایف و گردش‌های کاری در گوشی هوشمند عالی می‌باشد. اگر از کاربران محصولات مایکروسافت مانند Outlook یا Office 365 هستید، قطعا کوپایلت به توسعه مجموعه بهره‌وری شما کمک شایانی می‌کند.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

می‌توانید از مایکروسافت کوپایلت برای نوشتن ایمیل‌های واضح، مختصر و حرفه‌ای و برگه‌های تبلیغ با استفاده از پیشنهادات نوشتاری و بازنویسی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. امکان ادغام کوپایلت با پلتفرم‌های کدنویسی محبوب نیز باعث می‌شود به گزینه مناسبی تبدیل شود.

قابلیت‌های کلیدی مایکروسافت کوپایلت:

  • امکان دریافت پیشنهادات نوشتاری، بهبود ایمیل، و حتی ایجاد پیش‌نویس پاسخ‌ها
  • ادغام با Outlook و سایر ابزارهای بهره وری مایکروسافت
  • استفاده از قابلیت‌های Bing AI برای یافتن سریعتر درخواست‌های مورد نظر
  • اتوماتیک کردن وظایف تکراری و زمانبندی یادآوری‌ رویدادها در برنامه کوپایلت
  • امکان شروع یک کار در تلفن همراه و ادامه آن روی رایانه شخصی یا لپ تاپ
  • امکان فعالسازی همکاری بی‌درنگ با به اشتراک‌گذاشتن پیشرفت کار

۳. جمنای (Gemini)

جمنای که توسط گوگل توسعه داده شده است، دارای ترکیبی منحصر به فرد از درک متن و کد است. این ابزار در ارائه ایده، ایجاد کد و ترجمه و همچنین کشف اطلاعات پیچیده یا موضوعات تحقیقاتی کاربرد فراوانی دارد.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

بر خلاف بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی که فقط بر روی متن متمرکز هستند، جمنای ابتدا کد را درک می‌کند و سپس پردازش می‌کند. علاوه بر این، امکان ادغام و یکپارچه‌سازی این ابزار با محصولات و خدمات مختلف گوگل، در اکوسیستم گوگل مهیا است.

قابلیت‌های کلیدی جمنای:

  • امکان تعامل کاربر با جمنای با مانند یک دستیار مفید
  • ایجاد فرمت‌های متنی خلاقانه و متفاوت
  • امکان توصیف عملکردهای کد و ترجمه تکه‌های کد
  • امکان انتخاب از بین انوع مختلف جمنای (Ultra, Pro, Nano)
  • تنظیم بودجه‌های شخصی سازی شده و دریافت هشدار با نزدیک شدن به محدودیت‌های بودجه

۴. برنامه Perplexity

Perplexity.ai یک ابزار هوش مصنوعی همه کاره است که به عنوان موتور جستجو، دستیار تحقیق و دستیار شخصی عمل می‌کند. Perplexity در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد و از آن زمان پایگاه کاربران قابل توجهی را به خود جمع کرد و به توانایی درک اهداف کاربر و ارائه اطلاعات متمرکز و معتبر معروف است.

می‌توانید از این ابزار برای حل موضوعات پیچیده با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی آن در یافتن منابع مرتبط، تجزیه و تحلیل اطلاعات و خلاصه نویسی با ذکر منابع بهره‌مند شوید.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

نکته قابل توجه این است که Perplexity اطلاعات تازه را در اولویت خود قرار می‌دهد و جدیدترین اطلاعات و بینش را در مورد موضوع انتخابی‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، قابلیت “Thread” این ابزار این امکان را فراهم می‌کند جستجوهای مرتبط را گروه بندی کرده و در جنبه‌های خاص یک موضوع غوطه ور شوید.

قابلیت‌های کلیدی Perplexity:

  • اولویت بندی منابع موثق و ذکر آنها در متن
  • داشتن قابلیت‌های اضافی مانند تجزیه و تحلیل تصویر و پردازش آپلود فایل لوکال در نسخه Pro
  • دارا بودن حالت‌های مختلف جستجو
  • سازماندهی تحقیقات، با گروه بندی جستجوهای مرتبط در «Threads»
  • امکان جستجو با استفاده از صوت و یا تایپ
  • امکان جستجوی هدایت‌شده هوش مصنوعی برای کاوش عمیق‌تر
  • بهره‌مندی از یافته‌های دیگران

۵. Otter AI

وقتی صحبت از یادداشت برداری می‌شود، نباید از برنامه هوش مصنوعی Otter AI غافل شد. این ابزار یادداشت های صوتی را در گوشی هوشمند ضبط، رونویسی و سازماندهی می‌کند.

برنامه Otter AI از هوش مصنوعی برای رونویسی دقیق سخنرانی‌ها، گفتگوها و جلسات آنی استفاده می‌کند. اگر قصد ضبط صوت را دارید، این ابزار گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

Otter.ai با جذب میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، قطعا راه حل مناسبی برای رفع نیازهای رونویسی شما می‌باشد. از Otter AI برای تبدیل صدا به متن و یادداشت برداری استفاده می‌شود.

توانایی این برنامه در تشخیص صداها، خلاصه کردن مباحث و ایجاد رونوشت‌های قابل جستجو و قابل اشتراک گذاری، آن را به برگ برنده‌ای جهت ارتباطات کارآمد و مدیریت اطلاعات تبدیل می‌کند.

قابلیت‌های کلیدی Otter AI:

  • امکان متمایز ساختن بین گویندگان و نسبت دادن متن به افراد خاص
  • ایجاد رونوشت‌های قابل جستجو و دارای برچسب زمانی
  • اشتراک گذاری رونوشت‌ها با سایر کاربران برای ویرایش و بررسی مشترک
  • امکان ادغام با کلندرها، پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری و ابزارهای بهره‌وری
  • امکان خلاصه سازی خودکار ضبط‌های طولانی

۶. برنامه Notion

Notion صرفاً یک ابزار هوش مصنوعی نیست، بلکه بدلیل دارا بودن قابلیت‌‌های قدرتمند و ادغام آن با سرویس‌های هوش مصنوعی، آن را به ابزاری ارزشمند برای بهره‌وری گوشی هوشمند تبدیل می‌کند.

این ابزار هوش مصنوعی اگرچه قابلیت‌های هوش مصنوعی داخلی ندارد، اما به طور یکپارچه با چندین ابزار و خدمات هوش مصنوعی ادغام می‌شود تا به شما امکان دهد از قابلیت‌های آنها در پلتفرم استفاده کنید.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

این ابزار بهره‌وری چند منظوره به سازماندهی یادداشت‌ها، وظایف، پروژه‌ها و موارد دیگر که همگی از ویژگی‌های هوش مصنوعی هوشمند پشتیبانی می‌کنند می‌پردازد.

برنامه Notion پلتفرمی پیشرو در بهره وری شخصی و مشارکتی محسوب می‌شود و مجهز به رابط انعطاف پذیر و قابل تنظیم می‌‌باشد که با نیازهای مختلف گردش کار سازگار است.

قابلیت‌های کلیدی Notion:

  • ایجاد داشبورد، پایگاه داده و صفحات شخصی
  • امکان همکاری با تیم خود، به اشتراک گذاری اطلاعات و وظایف
  • وارد کردن مستقیم فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و محتوای شخص ثالث در صفحات Notion
  • استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از قبیل پیشنهادات هوشمند
  • امکان دسترسی به فضای کاری خود در چندین دستگاه و همگام سازی آن‌ها

۷. Canva

خیلی از کاربران احتمالا Canva را فقط به عنوان یک برنامه ویرایش عکس می شناسند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۴، این ابزار با مجهز شدن به قابلیت هوش مصنوعی به یک مجموعه تمام و کمال تبدیل شد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهند بود تا تصاویری خیره‌کننده در گوشی هوشمند خود بسازند. این ابزار طراحی فوق العاده همه کاره به شما این امکان را نیز می‌دهد که گرافیک‌، پوستر و ویدیوهای خیره کننده را مستقیماً در تلفن هوشمند خود ایجاد کنید.

قابلیت Canva در پیشنهاد انواع طراحی‌ها، بهینه سازی طرح‌بندی‌ها و دسترسی به دارایی‌های با کیفیت بالا، آن را به عنوان ابزاری ضروری برای سازندگان و بازاریان تبدیل کرده است.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

Canva پایگاه کاربری قوی دارد به طوری که موفق به جذب ده ها میلیون کاربر فعال در سراسر جهان شده است. محبوبیت این برنامه هوش مصنوعی به دلیل دسترسی، تطبیق پذیری و به‌روزرسانی‌های مداوم که نیازهای در حال تحول طراحان و سازندگان محتوا را برآورده می‌کند، همچنان رو به افزایش است.

قابلیت‌‌های کلیدی Canva:

  • امکان دریافت پیشنهادات طراحی و ایده‌های طرح بندی
  • بهبود عکس‌ها با استفاده از فیلترها، افکت‌خا و ابزارهای روتوش
  • ساخت و ویرایش ویدیوهای جذاب با قالب‌های قابل تنظیم
  • امکان دعوت از اعضای تیم برای همکاری در طراحی

۸. برنامه Socratic by Google

اگر دانش آموزی هستید و به دنبال کمک درسی در انجام تکالیف و سوالات امتحانی خود هستید، می‌توانید از برنامه Socratic by Google به عنوان ابزار معمولی هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.

این برنامه هوش مصنوعی در واقع یک دستیار کمک تحصیلی شخصی شما محسوب می‌شود و افرادی که با مفاهیم چالش برانگیز دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با استفاده از این برنامه مشکلات خود را رفع کنند.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

Socratic با جذب میلیون‌ها کاربر به منبعی موثق برای دانشجویانی تبدیل شده است که به دنبال درک بهتر موضوعات و ادامه تحصیل خود هستند.

این برنامه با ارائه توضیحات، راه حل‌های گام به گام، و مطالب کمک درسی برای موفقیت آموزشی دانش آموزان تمامی سنین مناسب می‌باشد.

Socratic به دلیل توانایی در درک سؤالات زبان طبیعی و ارائه پاسخ‌ها و توضیحات دقیق، خود را از رقبای خود متمایزتر کرده است. این برنامه با حل مسئله‌های پیچیده، مفاهیم را شناسایی می‌کند و به یادگیری جامع کمک می‌کند. از این رو، ابزاری ضروری برای موفقیت تحصیلی است.

قابلیت‌های کلیدی Socratic:

  • امکان دریافت توضیحات فوری و راه حل‌های گام به گام
  • ارائه آزمون‌های تعاملی، نمودارهای مفهومی و راهنمای مطالعه
  • دسترسی به منابع تمامی موضوعات
  • ارائه توصیه‌های درسی بر اساس علایق تحصیلی دانش آموزان

۹. برنامه Starry AI

برنامه هوش مصنوعی Starry AI برای اهالی هنر کاربرد فراوانی دارد و در واقع در نقش یک استودیوی کامل عمل می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی در تولید آثار هنری منحصربه‌فرد به سبک دلخواه خود و کشف پتانسیل خلاقانه کاربران کاربرد دارد.

هوش مصنوعی Starry AI در ایجاد تصاویری چشم‌نواز برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی، دعوت‌نامه‌ها یا حتی والپیپرهای شخصی‌سازی شده تخصص دارد.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

علاوه بر این، می‌توانید آثار هنری خود را با جزئیات بیشتر سفارشی کرده و با انتخاب نسبت‌های مختلف آثار هنری را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

قابلیت‌های کلیدی Starry AI:

  • امکان ایجاد روزانه حداکثر پنج تصویر بدون واترمارک
  • با استفاده از قابلیت “Evolve” می‌توان نسخه‌های جدید را بر اساس تصاویر موجود پایه گذاری کرد
  • ارائه قابلیت افزایش وضوح تصاویر
  • امکان حذف بخش‌هایی از تصاویر تولید شده توسط رایانه
  • امکان به مالکیت خود درآوردن اثر هنری تولید شده
  • با دارا بودن قابلیت “Prompt Builder” توصیه ها و نمونه‌هایی را ارائه می‌دهد

۱۰. Grammarly

برنامه Grammarly با استفاده از هوش مصنوعی خود در بررسی و ارائه پیشنهادات دستور زبان همچنان پیشتاز است. برنامه هوش مصنوعی Grammarly انتخابی مناسب برای دانش‌آموزان، متخصصان و نویسندگانی است که روزانه روی تلفن‌های خود به نوشتار می‌پردازند.

10 اپلیکیشن و ابزار هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند

Grammarly به دلیل الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌‌ای که دارد طیف گسترده‌ای از مسائل نوشتاری، از اشتباهات گرامری بنیادی گرفته تا پیشرفت‌های نحوی پیچیده را شناسایی و تصحیح می‌کند.

قابلیت‌های کلیدی Grammarly:

  • بررسی اشتباهات تایپی، گرامری و نقطه گذاری
  • بهبود وضوح جملات، پیشنهاد واژگان قوی‌تری و بررسی همخوانی سبک نوشتاری شما با هدف شما
  • اسکن متن برای شناسایی سرقت ادبی احتمالی
  • شناسایی لحن کلی نوشتار و ارائه پیشنهاداتی برای رسیدن به صدای مناسب
  • بررسی و ارائه مترادف‌ها و متضادها

پیشرفت روز افزون ابزارهای هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴، عصر جدیدی از آسایش، بهره‌وری و رشد شخصی را برای کاربران رقم زده است. این برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی از یادگیری زبان و پشتیبانی از سلامت روان گرفته تا طراحی و افزایش بهره‌وری، نحوه تعامل ما با فناوری و انجام امورات روزانه را دچار تحول کرده است.

در این مقاله، به معرفی ۱۰ اپلیکیشن هوش مصنوعی برتر گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ پرداختیم. می‌توانید با بررسی هر یک از این برنامه‌ها مجهز به هوش مصنوعی، مناسب‌ترین مورد را برای رسیدن به اهداف خود در امورات روزانه انتخاب کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید