ایلان ماسک با همکاری سامسونگ گوشی اختصاصی می‌سازد - تکفارس 
ایلان ماسک با همکاری سامسونگ گوشی اختصاصی می‌سازد - تکفارس 
ایلان ماسک با همکاری سامسونگ گوشی اختصاصی می‌سازد - تکفارس 

ایلان ماسک با همکاری سامسونگ گوشی اختصاصی می‌سازد

افشین نوری
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 08:39
ایلان ماسک گوشی اختصاصی

ایلان ماسک قصد دارد با همکاری شرکت کره‌ای سامسونگ گوشی اختصاصی خودش را بسازد. نام این گوشی ظاهرا X خواهد بود.

به نظر می‌رسد ماسک این تصمیم را بعد از انتشار خبر همکاری اپل و OpenAI در زمینه هوش مصنوعی گرفته است.

ماسک همکاری اپل و OpenAI در زمینه هوش مصنوعی را تهدیدآمیز خوانده و گفته است که آن‌ها به‌راحتی به اطلاعات کاربران از طریق هوش مصنوعی ChatGPT دسترسی پیدا خواهند کرد.

گفتنی است اپل در سیستم‌عامل جدید iOS 18 خود از هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI بهره گرفته است و قابلیت‌های زیادی در این زمینه ارائه می‌کند.

ایلان ماسک قصد دارد بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های گرافیکی جدید NVIDIA B200 AI برای ابررایانه xAI هزینه کند.

ایلان ماسک اعلام کرده است تا تابستان آینده استارت‌آپ xAI از ۳۰۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی Blackwell B200 AI انویدیا در ابررایانه خود استفاده خواهد کرد. ابر رایانه xAI برای سال ۲۰۲۵ به بعد آماده استفاده خواهد شد.

ایلان ماسک در پست جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که پردازنده‌های گرافیکی جدید B200 AI در واقع آپگریدی عظیم برای کلاستر گرافیکی هوش مصنوعی فعلی ایکس خواهند بود که در حال حاضر مجهز به ۱۰۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی نسل قبلی Hopper H100 AI می‌باشد.

پردازنده‌های گرافیکی Blackwell B200 AI از نظر عملکرد آموزش هوش مصنوعی تقریباً ۴ برابر بهتر از پردازنده‌های H100 و و در بخش عملکرد استنتاجی ۳۰ برابر بهتر عمل می‌کند. پردازنده گرافیکی جدید Blackwell B200 AI انویدیا از قدرت بیشتری نسبت به H100 استفاده می‌کند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ۳۰۰۰۰۰ پردازنده با این مقدار مصرف بیشتر را در نظر بگیریم تا به میزان بالایی مصرف پی ببریم. با این حال، بهبود عملکرد گرافیکی ارزش این مقدار توان مصرفی را دارد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ماسک درنهایت موفق به معرفی گوشی هوشمند اختصاصی خود با همکاری سامسونگ می‌شود یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید