اپل از macOS 15 Sequoia رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از macOS 15 Sequoia رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از macOS 15 Sequoia رونمایی کرد - تکفارس 

اپل از macOS 15 Sequoia رونمایی کرد

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 20:48
macOS 15 Sequoia

اپل در رویداد WWDC 2024 خود از سیستم‌عامل macOS 15 Sequoia رونمایی کرد که دارای قابلیت‌های جدیدی است.

یکی از قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل macOS 15 Sequoia امکان میرور کردن آیفون است که به شما اجازه می دهد صفحه آیفون خود را روی مک‌بوک انتقال دهید.

در این سیستم‌عامل، مرورگر سافاری نیز قابلیت‌های جدیدی دریافت کرده است و از طرفی یک اپلیکیشن جدید برای مدیریت رمزهای عبور ارائه شده است.

اپل همچنین از سیستم‌عامل iOS 18 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. این سیستم‌عامل دارای صفحه هوم با قابلیت سفارشی‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد تا آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را براساس سلیقه خود در هر جایی قرار دهید.

همچنین امکان ارسال پیام با ماهواره وجود دارد و کاربران در مواقعی که به وای‌فای یا شبکه مخابرات دسترسی ندارند می‌توانند پیام بفرستند.

شما همچنین امکان قفل‌کردن اپلیکیشن‌ها را دارید. با این قابلیت، سایر کاربران امکان جابجا کردن اپ‌های گوشی شما را نخواهند داشت.

کنترل سنتر هم به‌روزرسانی شده و یک گالری جدید به آن اضافه شده است. توسعه‌دهندگان نیز حالا می‌توانند ابزارهای خود را در کنترل سنتر قرار دهند.

قابلیت بعدی به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را از طریق احراز هویت قفل کنند و اطلاعات شخصی خود را از بخش جستجو و سیری مخفی نمایند.

در بخش پیام‌ها، کاربران می‌توانند متن‌ها را بولد یا ایتالیک کنند و آن‌ها را برای ارسال در تایم‌های بعدی زمانبندی کنند. افکت‌های متنی هم اضافه شده‌اند.

اپلیکیشن فوتوز هم به‌روزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی برای دسته‌بندی عکس‌ها ارائه شده است. با این قابلیت‌ها، پیدا کردن عکس‌ها آسان‌تر خواهد شد.

یک حالت بازی هم اضافه شده که برای حفط نرخ فریم بازی‌ها در اعداد بالا، کارهای پس‌زمینه را به حداقل خواهد رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید