ویدیوی اختصاصی: بررسی گوشی پوکو M6 پرو - تکفارس 
ویدیوی اختصاصی: بررسی گوشی پوکو M6 پرو - تکفارس 
ویدیوی اختصاصی: بررسی گوشی پوکو M6 پرو - تکفارس 

ویدیوی اختصاصی: بررسی گوشی پوکو M6 پرو

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 16:02
بررسی پوکو M6 پرو 4G

گوشی پوکو M6 پرو ۴G اخیرا به عنوان یک گوشی اقتصادی معرفی شد. این گوشی دارای مشخصات جالبی است که در این ویدیو قصد داریم نگاهی به آن بیندازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی پوکو M6 Pro 4G درعین سادگی بسیار مدرن است و دارای بدنه باکس‌مانند با لبه‌های تیز است. از طرفی، پنل پشتی آن دو رنگی است که جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

فریم این گوشی از جنس پلاستیک و پنل پشتی آن از جنس شیشه است و ما با یک گوشی سبک ۱۷۹ گرمی سروکار داریم. این گوشی همچنین دارای استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب است. در پنل پشتی این گوشی دو دوربین با لنز بزرگ و یک دوربین ماکرو به‌همراه یک فلاش وجود دارد. البته قسمتی که دوربین‌ها در آن قرار دارند رنگ تیره‌تری دارد.

در سمت راست گوشی، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار دارند و در سمت چپ گوشی شیار سیم کارت و کارت حافظه تعبیه شده است. در لبه پایینی گوشی درگاه USB-C، میکروفون و اسپیکر و در لبه بالایی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اسپیکر و سنسور مادون قرمز جای گرفته‌اند.

نمایشگر

نمایشگر پوکو M6 Pro یک پنل ۶.۶۷ اینچی آمولد با وضوح ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نو سازی ۱۲۰ هرتزی است که با پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. این نمایشگر با حداکثر روشنایی۱۳۰۰ نیت هیچ مشکلی از بابت خوانایی در زیر نور مستقیم خورشید نخواهد داشت. از طرفی نرخ نوسازی آن بسته به نوع محتوا بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند که این ویژگی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری شود. شما همچنین می‌توانید تنظیمات صفحه نمایش را بر اساس نیاز خودتان تغییر دهید و آن را شخصی‌سازی کنید.

دوربین

پوکو M6 Pro دارای سه دوربین در پنل پشتی خود است که عبارتند از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در جلو وجود دارد. نکته جالب توجه اینکه لنز دوربین‌های پشتی بیرون‌زدگی قابل‌توجهی دارند که این طراحی ممکن است برای برخی‌ها خوشایند نباشد.

دوربین اصلی این گوشی دارای قابیت فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال است که این قابلیت‌ها می‌توانند در هنگام عکاسی و فیلمبرداری بسیار مفید و کاربردی باشند. شما با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید فیلم‌هایی با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ تا ۶۰ ضبط کنید.

دوربین فوق ‌عریض ۸ مگاپیکسلی نیز در نور روز عملکرد قابل قبولی دارد اما در محیط های کم‌نور و هنگام شب انتظار زیادی نباید از آن داشت. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز صرفا یک چیز تزئینی است و کاربرد چندان زیادی ندارد.

درباره دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی پوکو M6 Pro نیز باید بگوییم که عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰p ضبط کند.

سخت‌افزار

پوکو M6 Pro از تراشه هلیو G99 اولترا مدیاتک استفاده می کند که یک پردازنده ۶ نانومتری ۸ هسته‌ای است. این گوشی در دو نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

در کل، اگر بخواهید از پوکو M6 Pro برای انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک استفاده کنید هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما برای اجرای بازی‌های سنگین‌ نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

باتری

پوکو گوشی M6 Pro 4G دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۷ وات است. شما برای استفاده‌های معمولی می‌توانید با یکبار شارژ آن تا یک روز کامل استفاده کنید. خوشبختانه یک شارژر ۶۷ واتی نیز در جعبه آن ارائه می‌شود که گفته پوکو از ۰ تا ۱۰۰ درصد باتری را می‌تواند در عرض ۴۴ دقیقه شارژ کند.
شما در بخش تنظیمات گوشی می‌توانید با غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند دوام باتری را افزایش دهید. در کل، وجود یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۷ وات در داخل یک گوشی اقتصادی می‌تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود.

نرم افزار

پوکو M6 Pro با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه می‌شود که یکسال از معرفی این سیسان‌عامل می‌گذرد. انتظار می رفت که شیائومی این گوشی را با همان سیستم‌عامل جدید اندروید ۱۴ عرضه می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرده است.

رابط کاربری این گوشی نیز MIUI 14 است که احتمالا به‌زودی رابط کاربری جدید HyperOS را دریافت خواهد کرد.

نتیجه گیری

پوکو M6 Pro یک گوشی اقتصادی با ظاهر مدرن است که می تواند همه نیازهای شما را برای استفاده روزمره تامین کند. این گوشی دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۷ است که این قابلیت‌ها می‌توانند ارزش خرید پوکو M6 Pro را در مقایسه با رقباییش بالا ببرند. اما اگر قدرت پردازشی و پشتیبانی نرم‌افزاری برایتان مهم است می‌توانید گوشی‌های دیگری را بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید