مشخصات سیستم دوربین شیائومی ۱۵ پرو فاش شد - تکفارس 
مشخصات سیستم دوربین شیائومی ۱۵ پرو فاش شد - تکفارس 
مشخصات سیستم دوربین شیائومی ۱۵ پرو فاش شد - تکفارس 

مشخصات سیستم دوربین شیائومی ۱۵ پرو فاش شد

محمدامین حیدری
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 13:59
سیستم دوربین شیائومی 15 پرو

طبق اطلاعات فاش‌شده، گوشی شیائومی ۱۵ پرو به سیستم دوربین قدرتمندی مجهز شده است که از سنسور اصلی OV50K با قدرت ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برد.

از آنجایی که مدتی قبل شاهد معرفی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا بودیم، می‌توان گفت این شرکت چینی احتمالا در حال کار روی گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ است که پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه یا بیشتر از زمان عرضه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی شوند.

به تازگی یک افشاگر در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) مشخصات سیستم دوربین گوشی شیائومی ۱۵ پرو را فاش کرده است. به ادعای این افشاگر، گوشی نام‌برده به سه دوربین با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (احتمالا OV50K) مجهز شده است و از فناوری TheiaCel برای عملکرد فوق‌العاده در نور کم و محدوده داینامیک بهره می‌برد.

سیستم دوربین شیائومی 15 پرو

در همین حال لنز تله‌فوتو گوشی شیائومی ۱۵ پرو از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 استفاده می‌کند که در مقایسه با سنسور OV64B هنگام زوم دیجیتال، وضوح تصویر کمی کاهش می‌یابد. با این حال، سنسور جدید تله‌فوتو در این گوشی نوید مصرف بهینه‌تر انرژی و بهبود چشمگیر قابلیت زوم نسبت به نسل قبلی را می‌دهد.

دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۵ پرو را می‌توان مهم‌ترین بخش در سیستم دوربین آن دانست. سنسور OV50K دارای فرمت ۱/۱.۳ اینچی و پیکسل‌های ۱.۲ میکرونی برای ثبت تصاویر استثنایی با روشنایی بالا است؛ این سنسور همچنین از فناوری ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ برای بهبود عملکرد در نور کم، نرخ فریم بالا و فیلمبرداری با رزولوشن ۸K پشتیبانی می‌کند. البته سنسور OV50K تاکنون در گوشی‌هایی مانند آنر مجیک ۶ پرو استفاده شده است.

گزارشات قبلی همچنین حاکی از آن هستند که شیائومی ممکن است از طراحی مربعی برای ماژول دوربین گوشی آینده خود استفاده کند. انتظار می‌رود این محصول از یک نمایشگر با وضوح ۲K با لبه‌های خمیده و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برخوردار باشد.

آن‌طور پیداست، تراشه نام‌برده با پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی نسبت به نسخه نسل پیشین خود خواهد داشت. طبق گزارشات، هسته عملکردی در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قادر است با حداکثر سرعت ۴.۲ گیگاهرتز کار کند؛ همچنین گفته می‌شود این تراشه ۳,۰۰۰ امتیاز در بخش تک هسته و ۱۰,۰۰۰ امتیاز در تست‌های چند هسته‌ای گیک‌بنچ کسب خواهد کرد.

البته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با قیمت بالایی عرضه خواهد شد؛ گزارشات ادعا کرده‌اند که شرکت‌های چینی احتمالا در تلاش هستند تا هزینه‌ها را پایین نگه دارند، بنابراین هیچ تراشه ارزان قیمتی که بتواند با پردازنده مذکور رقابت کند در بازار وجود نخواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید