اپل از انتشار شبیه‌ساز ویندوز روی آیفون جلوگیری می‌کند - تکفارس 
اپل از انتشار شبیه‌ساز ویندوز روی آیفون جلوگیری می‌کند - تکفارس 

اپل از انتشار شبیه‌ساز ویندوز روی آیفون جلوگیری می‌کند

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10:04
اپ استور اپل

در حالیکه تاکنون چندین شبیه‌ساز کنسول‌های بازی‌ کلاسیک برای کاربران آیفون ارائه شده است، اما اپل از انتشار شبیه‌ساز ویندوز روی آیفون جلوگیری می‌کند.

گفته می‌شود اپلیکیشن UTM این قابلیت را دارد که می‌تواند سیستم‌عامل ویندوز را روی آیفون شبیه‌سازی کند اما تاکنون چنین مجوزی به آن داده نشده است.

ظاهرا قوانین اپ استور صرفا اجازه انتشار شبیه‌ساز‌های بازی را به توسعه دهندگان می‌دهد و برای انتشار شبیه‌ساز ویندوز هیچ گزینه‌ای ندارد.

البته کاربران می‌توانند از روش‌های سایدلودینگ، اپلیکیشن UTM را روی آیفون خود نصب کنند اما باید ببینیم آیا اپل امکان نصب مستقیم آن و برنامه‌های مشابه آن را در آینده فراهم می‌کند یا نه.

به تازگی شبیه‌ساز محبوب PPSSPP جهت اجرای عناوین کنسول PSP برای کاربران اپ استور منتشر شده است.

پس از تغییر دستورالعمل‌های اپ استور، شاهد انتشار تعداد زیادی از شبیه‌سازهای بازی مانند Gamma، Delta و RetroArch در این فروشگاه بوده‌ایم؛ اکنون شبیه‌ساز دیگری به نام PPSSPP برای کاربران iOS منتشر شده است که امکان اجرای بازی‌های کنسول PSP را در دستگاه‌های آیفون و آیپد فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که PPSSPP یک شبیه‌ساز متن‌باز و چند پلتفرمی است که برای MacOS، ویندوز، لینوکس، اندروید و سیستم‌عامل‌های دیگر منتشر شده است. اکنون که مجوز فعالیت شبیه‌سازهای بازی در اپ استور صادر شده است، توسعه‌دهندگان به‌طور رسمی شبیه‌ساز PPSSPP را برای آیفون و آیپد منتشر کرده‌اند که کاربران را از جیلبریک‌کردن یا سایدلود دستگاه خود جهت اجرای آن بی‌نیاز می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید