انویدیا حالا دومین شرکت با ارزش دنیا بعد از مایکروسافت است - تکفارس 
انویدیا حالا دومین شرکت با ارزش دنیا بعد از مایکروسافت است - تکفارس 

انویدیا حالا دومین شرکت با ارزش دنیا بعد از مایکروسافت است

افشین نوری
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 08:45
انویدیا جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از دست داد

ارزش بازار انویدیا با رسیدن به عدد ۳.۰۱ تریلیون دلار رکورد تازه‌ای برای این شرکت ثبت کرده و حالا انویدیا دومین شرکت با ارزش دنیا است.

انویدیا توانسته اپل را با ارزش بازار ۳ تریلیون دلار پشت سر بگذارد و به رده دوم صعود کند. مایکروسافت هم با ارزش بازار ۳.۱۵ تریلیون دلار در رتبه نخست جای گرفته است.

فراگیر شدن هوش مصنوعی باعث شده تا تقاضا برای پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا افزایش یابد و همین موضوع باعث صعود ارزش بازار این شرکت شده است.

حالا قیمت سهام انویدیا به ازای هر سهم بیش از ۱۲۲۰ دلار است و این نشان می‌دهد که انویدیا چقدر توانسته سودآوری خوبی داشته باشد.

 از طرفی، مدیرعامل انویدیا حدود ۳.۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که در پی این اتفاقات، ارزش دارایی او به ۱۰۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا اخیرا اعلام کرد که نسل بعدی پلتفرم تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت در سال ۲۰۲۶ با نام روبین (Rubin) عرضه خواهد شد.

او به عنوان بخشی از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ در دانشگاه ملی تایوان در شهر تایپه اعلام کرد که نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا تحت عنوان روبین از پردازشگر گرافیکی و پردازنده مرکزی جدید در کنار تراشه‌های مخصوص شبکه بهره می‌برند. به گفته جنسن هوانگ، پردازنده مرکزی انویدیا Versa نام خواهد داشت و تراشه‌های گرافیکی نیز برای تامین توان اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به نسل بعدی حافظه‌هایی با پهنای باند بالا مجهز شده‌اند.

این حافظه‌ها توسط شرکت‌هایی همچون SK Hynix، میکرون و سامسونگ ساخته خواهند شد. مدیرعامل انویدیا در ادامه افزوده است که این شرکت تصمیم دارد تا هر سال نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی خود را عرضه کند؛ بدین ترتیب برنامه قبلی آن‌ها برای عرضه این نوع تراشه‌ها که دو بار در سال انجام می‌شد، تغییر می‌کند تا سرعت بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید