ایلان ماسک ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا هزینه می‌کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا هزینه می‌کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا هزینه می‌کند - تکفارس 

ایلان ماسک ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا هزینه می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 10:06
ایلان ماسک انویدیا

ایلان ماسک قصد دارد بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های گرافیکی جدید NVIDIA B200 AI برای ابررایانه xAI هزینه کند.

ایلان ماسک اعلام کرده است تا تابستان آینده استارت‌آپ xAI از ۳۰۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی Blackwell B200 AI انویدیا در ابررایانه خود استفاده خواهد کرد. ابر رایانه xAI برای سال ۲۰۲۵ به بعد آماده استفاده خواهد شد.

ایلان ماسک در پست جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که پردازنده‌های گرافیکی جدید B200 AI در واقع آپگریدی عظیم برای کلاستر گرافیکی هوش مصنوعی فعلی ایکس خواهند بود که در حال حاضر مجهز به ۱۰۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی نسل قبلی Hopper H100 AI می‌باشد.

پردازنده‌های گرافیکی Blackwell B200 AI از نظر عملکرد آموزش هوش مصنوعی تقریباً ۴ برابر بهتر از پردازنده‌های H100 و و در بخش عملکرد استنتاجی ۳۰ برابر بهتر عمل می‌کند. پردازنده گرافیکی جدید Blackwell B200 AI انویدیا از قدرت بیشتری نسبت به H100 استفاده می‌کند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ۳۰۰۰۰۰ پردازنده با این مقدار مصرف بیشتر را در نظر بگیریم تا به میزان بالایی مصرف پی ببریم. با این حال، بهبود عملکرد گرافیکی ارزش این مقدار توان مصرفی را دارد.

پردازنده‌های گرافیکی Blackwell B200 AI از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار هستند. انویدیا در طی معرفی پردازنده گرافیکی Blackwell AI در کنفرانس GTC 2024 در اوایل سال جاری به این موضوع اشاره کرده بود.

ایلان ماسک تنها کسی نیست که به رنبال استفاده از پردازنده‌های گرافیکی جدید B200 AI است. غول‌های فناوری دیگری مانند مایکروسافت، متا، گوگل و غیره صدها میلیون دلار و بیشتر آنها میلیاردها دلار برای بهترین تراشه‌های هوش مصنوعی هزینه می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید