مایکروسافت متهم به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کودکان شد - تکفارس 
مایکروسافت متهم به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کودکان شد - تکفارس 
مایکروسافت متهم به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کودکان شد - تکفارس 

مایکروسافت متهم به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کودکان شد

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 21:17
مایکروسافت

اتحادیه اروپا شرکت مایکروسافت را متهم به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کودکان از طریق نرم‌افزار Microsoft 365 Education کرده است.

طبق شکایتی که به‌تازگی ثبت شده، مایکروسافت بون اطلاع مدارس و خانواده‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات دانش آموزان و کودکان کرده است.

نرم‌افزار Microsoft 365 Education این قابلیت را دارد که کوکی‌هایی را برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران نصب کند.

این به معنای آن است که مایکروسافت داده‌های مرورگر دانش آموزان و کودکان را از طریق نرم‌افزار Microsoft 365 Education جمع‌آوری کرده است.

اگر اتهامات مایکروسافت ثابت شود ممکن است جریمه هنگفتی را برای این شرکت در پی داشته باشد. به تازگی ایمیل‌های داخلی مایکروسافت فاش شده است که تمرکز شدید این شرکت برای رقابت و رسیدن به گوگل در زمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت با ارسال ایمیلی در سال ۲۰۱۹ نگرانی شدید خود را به ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت و بیل گیتس به عنوان یکی از بنیانگذاران آن درباره عقب ماندن مایکروسافت از گوگل در زمینه توسعه هوش مصنوعی ابراز کرده است. او اذعان داشته که سرمایه‌گذاری رقیب را دست کم گرفته است و اقرار کرده که مایکروسافت چند سال در توانایی‌های یادگیری ماشین عقب است.

این تاخیر مایکروسافت در مشابه‌سازی مدل زبانی بزرگ BERT گوگل آشکار است؛ به گونه‌ای که علی‌رغم دارا بودن یک الگوی مدل، محدودیت‌های زیرساختی مایکروسافت باعث تاخیر حدودا ۶ ماهه آموزشی در مقایسه با گوگل شد. پیشتاز بودن گوگل موجب شد تا این شرکت هوش مصنوعی BERT را اصلاح کرده و حتی مدل‌های بزرگ‌تری را توسعه دهد که منجر به پیشرفت چشمگیری در پاسخگویی به سوالات جستجو و قابلیت تکمیل خودکار جیمیل شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید