مایکروسافت ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد - تکفارس 
مایکروسافت ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد - تکفارس 
مایکروسافت ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد - تکفارس 

مایکروسافت ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 15:27
مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است که عمدتا شامل واحدهای ابری آژور و واقعیت ترکییی هولولنز ۲ می‌شود.

مایکروسافت در طول یک سال گذشته بیش از ده هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است تا هزینه‌های خود را کاهش دهد.

این شرکت تمرکز خود را روی هوش مصنوعی قرار داده ست و سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زمینه کرده است.

سخنگوی مایکروسافت گفته است که «تغییرات سازمانی بخشی از مدیریت کسب‌وکار ما است و به سرمایه‌گذاری در بخش‌های استراتژیک و حمایت از مشتریان خود ادامه می دهیم.»

به تازگی ایمیل‌های داخلی مایکروسافت فاش شده است که تمرکز شدید این شرکت برای رقابت و رسیدن به گوگل در زمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت با ارسال ایمیلی در سال ۲۰۱۹ نگرانی شدید خود را به ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت و بیل گیتس به عنوان یکی از بنیانگذاران آن درباره عقب ماندن مایکروسافت از گوگل در زمینه توسعه هوش مصنوعی ابراز کرده است. او اذعان داشته که سرمایه‌گذاری رقیب را دست کم گرفته است و اقرار کرده که مایکروسافت چند سال در توانایی‌های یادگیری ماشین عقب است.

این تاخیر مایکروسافت در مشابه‌سازی مدل زبانی بزرگ BERT گوگل آشکار است؛ به گونه‌ای که علی‌رغم دارا بودن یک الگوی مدل، محدودیت‌های زیرساختی مایکروسافت باعث تاخیر حدودا ۶ ماهه آموزشی در مقایسه با گوگل شد. پیشتاز بودن گوگل موجب شد تا این شرکت هوش مصنوعی BERT را اصلاح کرده و حتی مدل‌های بزرگ‌تری را توسعه دهد که منجر به پیشرفت چشمگیری در پاسخگویی به سوالات جستجو و قابلیت تکمیل خودکار جیمیل شد.

به گفته کوین اسکات، عملکرد رقیب آن‌ها در این زمینه ۱۰ درصد افزایش یافت. به دلیل این فوریت، مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با OpenAI وارد شراکت شد. گفتنی است که این همکاری به‌طور قابل توجهی بزرگتر شده است و کل سرمایه‌گذاری مایکروسافت در این زمینه از اول ماه می ۲۰۲۴ بیش از ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این سرمایه‌گذاری بزرگ بر تلاش زیاد مایکروسافت برای تسلط بر هوش مصنوعی تاکید دارد؛ زمینه‌ای که برای رقابت با گوگل و حفظ جایگاه تکنولوژی این شرکت بسیار مهم است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید