نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود - تکفارس 
نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود - تکفارس 

نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود

محمدامین حیدری
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 15:47
نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در روز یکشنبه اعلام کرد که نسل بعدی پلتفرم تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت در سال ۲۰۲۶ با نام روبین (Rubin) عرضه خواهد شد.

او به عنوان بخشی از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ در دانشگاه ملی تایوان در شهر تایپه اعلام کرد که نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا تحت عنوان روبین از پردازشگر گرافیکی و پردازنده مرکزی جدید در کنار تراشه‌های مخصوص شبکه بهره می‌برند. به گفته جنسن هوانگ، پردازنده مرکزی انویدیا Versa نام خواهد داشت و تراشه‌های گرافیکی نیز برای تامین توان اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به نسل بعدی حافظه‌هایی با پهنای باند بالا مجهز شده‌اند.

این حافظه‌ها توسط شرکت‌هایی همچون SK Hynix، میکرون و سامسونگ ساخته خواهند شد. مدیرعامل انویدیا در ادامه افزوده است که این شرکت تصمیم دارد تا هر سال نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی خود را عرضه کند؛ بدین ترتیب برنامه قبلی آن‌ها برای عرضه این نوع تراشه‌ها که دو بار در سال انجام می‌شد، تغییر می‌کند تا سرعت بیشتری داشته باشد.

شایان ذکر است که انویدیا با برخورداری از تسلط تقریبا ۸۰ درصدی بر بازار تراشه‌های هوش مصنوعی در جایگاه خاصی قرار دارد و به عنوان بزرگترین شرکت تسهیل‌کننده و بهره‌مند از توسعه هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید