کنسول دستی ROG Ally X ایسوس معرفی شد - تکفارس 
کنسول دستی ROG Ally X ایسوس معرفی شد - تکفارس 

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس معرفی شد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 18:27
ROG Ally X

ایسوس سرانجام از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد. این کنسول چندین ارتقا نسبت به مدل اصلی ROG Ally دارد.

کنسول دستی ROG Ally X مثل مدل قبلی خود از تراشه Ryzen Z1 Extreme و صفحه‌نمایش ۷ اینچی OLED  با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

 با این حال، ظرفیت باتری آن از ۴۰ وات‌ساعت به ۸۰ وات‌ساعت افزایش یافته و فضای ذخیره‌سازی آن با افزایش دو برابری به ۱ ترابایت از نوع M.2 SSD رسیده است.

حافظه رم نیز از از ۱۶ گیگابایت به ۲۴ گیگابایت از نوع سریع‌تر LPDDR5X 75000 افزایش یافته است که به اجرای بهتر بازی‌ها کمک خواهد کرد.

سیستم خنک‌کننده ROG Ally X نیز هرچند ۲۳ درصد کوچکتر شده اما ۲۴ درصد جریان هوای بهتری دارد که به خنک شدن هرچه بیشتر پردازنده کمک خواهد کرد.

از نظر طراحی، شاهد یک رنگ مشکی جدید با ضخامت کمی بیشتر و چیدمان ارگونومیک‌تر دکمه‌ها هستیم. از یک D-Pad جدید نیز در آن استفاده شده است. ایسوس همچنین به جای درگاه اختصاصی XG از یک درگاه USB-C استفاده کرده است.

قیمت ROG Ally X صد دلار بیشتر از مدل اصلی است و این کنسول قرار است با قیمت پایه ۸۰۰ دلار از ماه جولای عرضه شود.

گفتنی است کنسول قبلی ROG Ally برای رقابت با استیم دک معرفی شده بود. این کنسول، کوچک‌تر، سبک‌تر و تخت‌تر از کنسول گیمینگ Valve است (۶۰۸ گرم با ابعاد ۲۸۰ در۱۱۳ در ۳۹ میلیمتر در مقابل ۶۶۹ گرم و ابعاد ۲۹۸ در ۱۱۷ در ۵۰.۵ میلیمتر).

کنسول قبلی ایسوس از یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۹ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. این در حالیست که استیم دک مجهز به یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۱۰ با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. در ضمن تراشه بکار رفته در داخل ROG Ally از معماری Zen 4 ای ام دی و گرافیک قدرتمند RDNA 3 بهره می‌برد.

همچنین سیستم فن دوگانه این کنسول دستی بسیار آرام‌تر از فن‌های کنسول استیک دک است و فقط ۲۰ دسی‌بل صدا در مقایسه با ۳۷ دسی‌بل استیم دک تولید می‌کند. در ضمن کارت حافظه SSD و جوی‌استیک آن به‌راحتی قابل تعویض هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید