افکت‌های متنی به iMessage اپل می‌آیند - تکفارس 
افکت‌های متنی به iMessage اپل می‌آیند - تکفارس 

افکت‌های متنی به iMessage اپل می‌آیند

محمدامین حیدری
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 15:52
جلوه‌های متنی iMessage

اپل ظاهرا قصد دارد با انتشار iOS 18، افکت‌های متنی را به پیام‌های اپلیکیشن iMessage اضافه کند که ممکن است برای کاربران اندرویدی نیز نمایش داده شوند.

البته کاربران iMessage با شیوه نمایش برخی کلمات خاص در این اپلیکیشن آشنا هستند. برای مثال، درصورت ارسال عبارت “تولدت مبارک”، انیمیشن تعدادی بادکنک به کاربر نمایش داده می‌شود؛ البته جلوه‌های بصری دیگری نیز وجود دارند که کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آن‌طور پیداست اپل تصمیم دارد با انتشار iOS 18 تعداد روش‌های خلاقانه برای ارسال پیام‌ها در اپلیکیشن iMessage را افزایش دهد. وب‌سایت MacRumors اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که جلوه‌های متنی بیشتری برای پیام‌ها در اپلیکیشن نام‌برده عرضه خواهد شود. این وب‌سایت همچنین ادعا کرده است که جلوه‌های متنی جدید به کاربران اجازه می‌دهند تا هر کلمه را در جملات خود متحرک کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر روشی برای انجام چنین کاری در اپلیکیشن iMessage برای کاربران iOS 17 وجود ندارد و جلوه‌های بصری تنها به اجرای انیمیشن‌های تمام صفحه مانند آتش‌بازی و غیره محدود شده‌اند. البته منطقی به نظر می‌رسد که این قابلیت در اپلیکیشن iMessage شامل فرمت‌های متنی دیگری از سایر پلتفرم‌ها مانند بولد، ایتالیک و خط‌کشیدن زیر عبارات نیز باشد.

علاوه‌بر امکان ارسال پیام‌ها با افکت‌های متنی متفاوت برای کاربران گوشی‌های آیفون، این احتمال وجود دارد که افکت‌های مذکور به کاربران اندرویدی نیز نمایش داده شوند. شایان ذکر است که پیش از این، اپل عرضه استاندارد پیام‌رسانی RCS برای سیستم‌عامل iOS در سال ۲۰۲۴ را تائید کرده بود که می‌تواند موجب نمایش جلوه‌های متنی در پلتفرم‌های دیگر شود.

البته این افکت‌ها و استاندارد RCS تنها تغییرات بزرگ iOS 18 نمی‌باشند؛ اپلیکیشن iMessage همچنین قادر است تا براساس درخواست کاربران، تصاویری را بسازد و آن‌ها را برای مخاطبین ارسال کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید