راز موفقیت سایت های رتبه برتر در نتایج اول گوگل چیست؟ - تکفارس 
راز موفقیت سایت های رتبه برتر در نتایج اول گوگل چیست؟ - تکفارس 

راز موفقیت سایت های رتبه برتر در نتایج اول گوگل چیست؟

تکفارس
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12:41
راز موفقیت سایت های رتبه برتر در نتایج اول گوگل چیست؟ - تکفارس 

امروزه همه برای اینکه در مورد سوالات ذهنی خود پاسخ بیابند به گوگل مراجعه می کنند و در آن جستجو انجام می دهند. اکثریت کاربران فقط نتایج صفحه اول را نگاه می کنند و اغلب افراد روی سایت اول، دوم یا نهایت سوم کلیک می کنند و به دنبال پاسخ سوال خود می گردند. پس سایتی موفق است که رتبه اول نتایج صفحه جستجوی کلمات کلیدی شما باشد. سایتی درآمد بالا دارد که در بالای نتایج صفحه جستجو قرار گرفته باشد.

از این رو، باید فهمید که چگونه می توان رتبه اول نتایج صفحه جستجو را کسب کرد. این راز موفقیت و پولدار شدن از طریق داشتن یک سایت است. سایت های مشهور ایران و جهان که میلیاردها فروش دارند همگی رتبه اول نتایج جستجو هستند.

در این مقاله قصد داریم معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها را بررسی کنیم. دانستن این معیارها کمک می کند که درآمد بی نظیری از کسب و کار آنلاین خود داشته باشید. بدون بودن در صفحه اول نتایج جستجو، فروشی نخواهید داشت چراکه مشتری از سایت شما بی اطلاع است. اگر بهترین محتوا را تولید کنید، بهترین طراحی سایت را انجام دهید و حتی ارزان ترین قیمت را داشته باشید، بدون بودن در صفحه اول همه این کارها بی فایده و محکوم به شکست است.

گوگل به چه چیزی توجه می کند؟

گوگل از سال ۲۰۱۰ سرعت سایت رااز معیارهای مهم رتبه بندی خود قرار داد.

Site speed a factor - Since 2010

و در سال ۲۰۱۸ گوگل دقیقا به موضوع اهمیت سرعت لود شدن سایت در مرورگر کاربر به عنوان یک شاخص بسیار مهم در رتبه بندی وب سایت اشاره کرد.

Site speed update, 2018

بصورت خلاصه، لود شدن کند سایت به رتبه بندی سایت شما در نتایج گوگل قطعا ضربه خواهد زد.

پرسش اینجاست که گوگل چگونه سرعت لود شدن سایت شما را تعیین می کند؟

گوگل هیچ وقت بصورت رسمی به این پرسش پاسخ نداد. اما چیزی که می توان برداشت کرد این است که آنها از ترکیبی از عوامل مختلف برای سنجش سرعت سایت استفاده می کنند.

در ادامه برخی از عوامل موثر در سرعت سایت را مطرح می کنیم. اما قطعا رفتن پیش یک پزشک متخصص بهتر از خود درمانی است. از این رو، ما توصیه می کنیم که برای خدمات افزایش سرعت سایت خود به متخصصین باتجربه این امر در آژانس های دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید. به جای اتلاف وقت و هزینه خود، به یک متخصص واقعی و با سابقه سئو مراجعه کنید.

بهترین راهکارها برای افزایش سرعت سایت وردپرس

تصاویر را فشرده کنید:

این اولین مشکل تمامی سایت ها است: داشتن تصاویر گرافیکی حجیم. تصاویر پنجاه تا نود درصد اندازه صفحه سایت را اشغال می کنند. هر قدر تصاویر را فشرده تر کنید وب سایت سریعتر لود می شود. متاسفانه مشکلی که در گذشته وجود داشت در این زمینه این بود که با فشرده سازی تصاویر، کیفیت آنها نیز کاهش می یافت. امروزه اما این مشکل رفع شده و اکثر سایت ها و نرم افزارهای فشرده ساز، تصویر را تا جایی فشرده می کنند که خوانا باشد.

کدهای خود را بازنویسی، شفاف و فشرده کنید:

طبق مستندات گوگل به عبارت ساده تر: سایت خود را کوچک سازی کنید.

این امر شامل کدهای:

  • HTML
  • CSS
  • JavaScript
  • و هر نوع کدی که در صفحه شما است می گردد.

چنانچه از افزونه های غیر استاندارد و با کدنویسی ضعیف استفاده کنید، می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد. همچنین اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات، بارگذار فونت و غیره نیز می توانند تأثیر در عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

به عبارت دیگر: کدهای خود را پاکسازی کنید، سایت شما سریعتر لود خواهد شد.

هاست خود را ارتقاء دهید:

این نکته ای است که کمتر افراد راجع به آن سخن می گویند. شما ممکن است که کدهای خود را پاکسازی کنید و تصاویر خود را فشرده کنید اما اگر هاست ضعیفی داشته باشید سایت شما سریع بارگذاری نخواهد شد.

علت این امر این است که شما سرور خود را با میلیون ها وب سایت دیگر شریک هستید.

میلیون ها وب هاست خوب وجود دارد. از این رو، ما نمی توانیم در این زمینه توصیه ای به شما بکنیم.

اما مهمترین توصیه ما به شما این است که وقتی بحث هاست شد، خساست بخرج ندهید و برای آن هزینه خوب بپردازید. اگر می خواهید هاست خود را آپگرید کنید و ارتقاء دهید آن را به یک سرور اختصاصی و قوی و پرسرعت متصل کنید.

کش مرورگر را فعال کنید:

این موضوع این امکان را به کاربران می دهد که بخش هایی از صفحه شما را در کش مرورگر ذخیره کنند. بنابراین دفعه بعد که خواستند از سایت شما بازدید کنند سایت شما بسیار سریعتر لود خواهد شد.

متاسفانه این موضوع باعث نخواهد شد که بیننده دفعه اول سایت شما نیز سایت را با سرعت بیشتری لود کند. اما این موضوع بسیار کمک می کند که در بازدیدهای بعدی سایت پرسرعت تر لود گردد.

پیاده سازی CDN

شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network (CDN)) ساده ترین راه افزایش سرعت محتوای شما است. سی دی ان کار خود را با فهمیدن اینکه مخاطب وب سایت شما به لحاظ جغرافیایی کجا قرار دارد شروع می کند. سپس منابع سایت شما از نزدیکترین سرور به کاربر بارگذاری خواهد کرد.

رفع ایرادات سرور

ایرادات سرور، عدم استفاده از منابع کافی برای سرور، وجود مشکل در سخت‌افزار یا نرم‌افزار سرور می‌توانند باعث کاهش سرعت سایت گردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید