چین اولین شهرک بیمارستان هوش مصنوعی را افتتاح کرد - تکفارس 
چین اولین شهرک بیمارستان هوش مصنوعی را افتتاح کرد - تکفارس 

چین اولین شهرک بیمارستان هوش مصنوعی را افتتاح کرد

فرزاد اسرافیلی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11:13
اولین شهرک بیمارستان هوش مصنوعی

چین اولین شهرک بیمارستان هوش مصنوعی را افتتاح کرده که قرار است در آنجا پزشکان هوش مصنوعی ۱۰۰۰۰ بیمار را در چند روز درمان کنند.

رسانه‌های دولتی چین روز چهارشنبه خبر از افتتاح اولین شهرک بیمارستانی هوش مصنوعی خبر داد. قرار است در این بیمارستان پزشکان هوش مصنوعی بیماران را در دنیایی مجازی درمان کنند.

مفهوم شهرک بیمارستان هوش مصنوعی، که در آن بیماران مجازی توسط پزشکان هوش مصنوعی درمان می‌شوند، هم برای متخصصان پزشکی و هم برای عموم مردم اهمیت زیادی دارد. گلوبال تایمز مستقر در پکن با استناد به مصاحبه‌های اخیر با محققان چینی گزارش داد که بیمارستان هوش مصنوعی قصد دارد از طریق محیط شبیه‌سازی‌شده، پزشکان را آموزش دهد تا بتواند به طور مستقل تکامل یابد و توانایی خود را برای درمان بیماری بهبود بخشد.

محققان دانشگاه Tsinghua اخیرا “Agent Hospital” را در این دنیای مجازی ایجاد کردند که در آن پزشکان، پرستاران و بیماران توسط عوامل هوش مصنوعی مجهز به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) کنترل می‌شوند.

پزشکان هوش مصنوعی می‌توانند ۱۰۰۰۰ بیمار را در چند روز درمان کنند، کاری که پزشکان انسانی حداقل دو سال طول می کشند.

لیو یانگ، رهبر تیم تحقیقاتی Agent Hospital، اظهار داشت این روش نوآورانه پزشکان واقعی را قادر می‌سازد تا بیماران مجازی را درمان کرده و در عین حال به دانشجویان پزشکی آموزش‌های بهتری ارائه دهند.

لیو تاکید کرد که با شبیه سازی بیماران هوش مصنوعی مختلف، دانشجویان می‌توانند با اطمینان برنامه‌های درمانی را بدون آسیب رساندن به بیماران واقعی آزمایش کنند.

وی افزود شهرک بیمارستانی هوش مصنوعی می‌تواند سناریوهای مختلف پزشکی مانند شیوع، توسعه و کنترل بیماری‌های عفونی در یک منطقه را شبیه سازی و پیش بینی کند.

لیو اعلام کرد که پس از شش ماه توسعه، شهرک بیمارستان هوش مصنوعی در مراحل پایانی قرار دارد و طبق برنامه ریزی‌ها انتظار می‌رود تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید