رویترز: نسخه آمریکایی تیک تاک ساخته می‌شود - تکفارس 
رویترز: نسخه آمریکایی تیک تاک ساخته می‌شود - تکفارس 
رویترز: نسخه آمریکایی تیک تاک ساخته می‌شود - تکفارس 

رویترز: نسخه آمریکایی تیک تاک ساخته می‌شود

محمدامین حیدری
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 12:24
نسخه آمریکایی تیک تاک

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بایت دنس (ByteDance) مشغول آماده‌سازی یک نسخه جداگانه از الگوریتم پیشنهاد محتوای تیک تاک برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی است.

این الگوریتم قرار است به‌طور مستقل از نسخه چینی خود فعالیت کند؛ شرکت بایت دنس امیدوار است تا یک نسخه آمریکایی از شبکه اجتماعی تیک تاک را توسعه دهد که توسط قانون گذاران ایالات متحده پذیرفته شود؛ این افراد تصمیم دارند تا درصورت عدم فروش پلتفرم تیک تاک، فعالیت آن را قطع کنند.

ناگفته نماند که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده مدتی پیش قانون مربوط به ممنوعیت این پلتفرم را امضا کرده است. آن‌طور که پیداست شرکت بایت دنس جداسازی کدها و توسعه نسخه آمریکایی تیک تاک را در اواخر سال گذشته، پیش از امضای قانون ممنوعیت این پلتفرم آغاز کرده است.

به ادعای منابع خبرگزاری رویترز، جداسازی کدها و انتشار نسخه آمریکایی تیک تاک می‌تواند زمینه را برای انتقال دارایی‌های آمریکا فراهم کند؛ با این حال هنوز چنین برنامه‌ای وجود ندارد. البته شرکت بایت دنس در روز گذشته فروش دارایی‌های خود را به ایالات متحده بسیار بعید اعلام کرده است.

همچنین حساب رسمی تیک تاک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

گزارش امروز خبرگزاری رویترز گمراه‌کننده و از نظر واقعیت نادرست است؛ همانطور که در پرونده قضایی خود بیان کردیم “واگذاری واجد شرایط” که قانون درخواست دارد تا به تیک تاک اجازه دهد فعالیت خود را در ایالات متحده ادامه دهد، نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری و نه از نظر قانونی به سادگی امکان‌پذیر نیست و مطمئنا طبق جدول زمانی ۲۷۰ روزه که قانون اعلام کرده است نیز مقدور نخواهد بود.

با وجود انتشار این بیانیه در شبکه اجتماعی ایکس، نمایندگان رویترز همچنان بر درست‌بودن اطلاعات خود تاکید دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید