مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X رونمایی کرد - تکفارس 
مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X رونمایی کرد - تکفارس 
مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X رونمایی کرد - تکفارس 

مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X رونمایی کرد

محمدامین حیدری
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 14:42
دایمنسیتی 7300 و 7300X مدیاتک

به تازگی شرکت تایوانی مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرده است.

البته این تراشه‌ها پیش از پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک معرفی شده‌اند؛ اکنون با در نظرگرفتن آن‌ها می‌توان گفت که این شرکت تنها در یک ماه چهار تراشه جدید معرفی کرده است که اتفاقی بی‌سابقه و باورنکردنی به حساب می‌آید.

با وجود اینکه برخی از تراشه‌های جدید مدیاتک در ماه می معرفی شدند اما هنوز روانه بازار نشده‌اند که احتمال می‌رود گوشی‌های مجهز به آن‌ها به‌زودی در دسترس قرار خواهند گرفت. آن‌طور که پیداست تراشه‌های جدید دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X مدیاتک نوید بهبود تجربه موبایل گیمینگ در گوشی‌های رایج و تاشو را می‌دهند.

این تراشه‌ها از یک پردازنده هشت هسته‌ای برخوردار هستند که شامل چهار هسته Arm Cortex-A78 با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 می‌باشد. علاوه‌بر این، تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و دایمنسیتی ۷۳۰۰X مدیاتک از طریق فرآیند ساخت ۴ نانومتری تولید شده‌اند که تا ۲۵ درصد مصرف کمتر انرژی را در هسته‌های A78 نسبت به پردازنده دایمنسیتی ۷۰۵۰ به ارمغان می‌آورد.

ناگفته نماند که تراشه‌های نام‌برده از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G615 در کنار مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌های فناوری HyperEngine مدیاتک برای افزایش عملکرد بازی‌های موبایل بهره می‌برند. به ادعای مدیاتک، تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X می‌توانند تا ۲۰ درصد نرخ فریم بیشتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با محصولات رقیب ارائه دهند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که عملکرد تراشه دایمنسیتی ۷۳۰۰ در زمینه عکسبرداری به لطف فناوری Imagiq 950 ارتقا یافته است؛ این فناوری دارای HDR-ISP دوازده بیتی است که از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند؛ شایان ذکر است که پردازنده دایمنسیتی ۷۳۰۰X نیز از گوشی‌هایی که به دو نمایشگر مجهز شده‌اند، پشتیبانی خواهد کرد.

از ویژگی‌های دیگر تراشه‌های دایمنسیتی ۷۳۰۰ و ۷۳۰۰X می‌توان به بهره‌مندی از فناوری +۵G UltraSave 3.0 مدیاتک، پشتیبانی از حداکثر سرعت ۳.۲۷Gb/s 5G در کنار وای فای ۶E و دو سیمکارت ۵G با قابلیت تماس دوگانه VoNR اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید