هسته قدرتمند Cortex-X925 آرم برای گوشی‌های موبایل از راه رسید - تکفارس 
هسته قدرتمند Cortex-X925 آرم برای گوشی‌های موبایل از راه رسید - تکفارس 

هسته قدرتمند Cortex-X925 آرم برای گوشی‌های موبایل از راه رسید

افشین نوری
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 11:13
Cortex-X925

آرم از هسته پردازشی قدرتمند Cortex-X925 برای استفاده در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. در کنار آن، پردازنده گرافیکی Immortalis G925 نیز معرفی شده است.

هسته پردازشی Cortex-X925 به همراه پردازنده گرافیکی Immortalis G925 ترکیب جالبی را ارائه می‌کند که نویدبخش یک جهش قابل‌توجه در عملکرد گوشی‌های موبایل است.

به گفته آرم، هسته Cortex-X925 افزایش ۳۶ درصدی در عملکرد تک هسته‌ای و افزایش ۴۱ درصدی در وظایف هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورد. همچنین شاهد نسل جدیدی از ریزمعماری Cortex-A برای هسته‌های کوچک هستیم که عملکرد و کارایی بهتری را ارائه می‌دهد.

از طرفی، پردازنده گرافیکی Immortalis G925 افزایش عملکرد ۳۷ درصدی را ارائه می‌دهد و دارای قابلیت رهگیری پرتو ۵۲ درصد سریع‌تر و بهبود ۳۴ درصدی در وظایف هوش مصنوعی است. با این حال، مصرف انرژی آن ۳۰ درصد کمتر است.

آرم همچنین یک «طرح‌بندی بهینه‌شده» را برای ادغام آسان‌تر هسته Cortex-X925 و گرافیک Immortalis G925 در دستگاه‌ها ارائه کرده است. در حال حاضر، اسامی برندهایی که قرار است از این هسته و پردازنده گرافیکی در دستگاه‌های خود استفاده کنند اعلام نشده است، اما ظاهرا مدیاتک قرار است در تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ از آن‌ها بهره ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید