نورالینک به دنبال ۳ بیمار دیگر برای کاشت تراشه مغزی خود است - تکفارس 
نورالینک به دنبال ۳ بیمار دیگر برای کاشت تراشه مغزی خود است - تکفارس 
نورالینک به دنبال ۳ بیمار دیگر برای کاشت تراشه مغزی خود است - تکفارس 

نورالینک به دنبال ۳ بیمار دیگر برای کاشت تراشه مغزی خود است

فرزاد اسرافیلی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 11:36
کاشت تراشه مغزی نورالینک

بنا به گزارش رویترز، ایلان ماسک به دنبال ۳ بیمار دیگر برای کاشت تراشه مغزی نورالینک خود است.

به گزارش رویترز، شرکت نورالینک ایلان ماسک قصد دارد سه بیمار را در آزمایشات تراشه مغزی وارد کند. انتظار می‌رود دستگاه نورالینک در مغر آن چندین سال دوام بیاورند.

این شرکت در حال آزمایش کاشت تراشه‌ای است که به بیماران فلج این امکان را فراهم می‌کند تا با ذهن خود از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنند. سال گذشته، نورالینک که برای آزمایشات بالینی به مقامات نظارتی ایالات متحده مراجعه کرده بود از قصد خود برای ثبت نام ۱۰ بیمار در این مطالعه خبر داده بود.

به نظر می‌رسد تکمیل مطالعه نورالینک تا سال ۲۰۲۶ به طول بیانجامد و در سال ۲۰۳۱، نتایج کاملی از آزمایشات این شرکت ارائه شود. محدوده سنی بیمارانی که برای این عمل در نظر گرفته شده است ۲۲ تا ۷۵ اعلام شده است. باید حداقل یک سال تمام هیچ بهبودی در تحرک آاین افراد دیده نشود و مدت امید به زندگی آن‌ها ۱۲ ماه یا بیشتر باشد.

بیماران باید به دلیل آسیب نخاعی یا یک اختلال عصبی به نام اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) در قسمت دست، مچ و ساعد محدودیت حرکتی داشته باشند و یا کلا قادر به حرکت دادن آن‌ها نباشند.

در ماه ژانویه، نورالینک یک تراشه در مغز اولین بیمار انسان کاشت. این بیمار بر اثر تصادف در سال ۲۰۱۶ از شانه به پایین فلج شده بود. این دستگاه به بیمار اجازه داد بازی‌های ویدیویی انجام دهد، اینترنت را مرور کند و با ذهن خود ماوس را روی لپ تاپ حرکت دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید