فاش شد: کنسول دستی ارزان‌قیمت Legion GO Lite لنوو در راه است - تکفارس 
فاش شد: کنسول دستی ارزان‌قیمت Legion GO Lite لنوو در راه است - تکفارس 

فاش شد: کنسول دستی ارزان‌قیمت Legion GO Lite لنوو در راه است

فرزاد اسرافیلی
۹ خرداد ۱۴۰۳ - 09:50
رونمایی از کنسول دستی Legion GO Lite

بنا به گزارش‌ها، لنوو خود را آماده رونمایی از کنسول دستی Legion GO Lite می‌کند که می‌تواند به رقیبی جدی برای ROG Ally X ایسوس تبدیل شود.

لنوو قصد دارد از کنسول دستی جدید خود به نام Legion Go Lite رونمایی کند. به نظر می‌رسد این کنسول مانند رقیب خود Asus ROG Ally X، جانشین مستقیمی برای مدل‌های قبلی خود نباشد. در عوض، انتظار می‌رود شاهد بهبود در بعضی موارد باشیم و احتمالا اندازه آن کوچک‌تر از مدل فعلی خواهد بود. با توجه به نام این محصول، ممکن است نسبت به مدل معمولی قیمت مقرون به صرفه‌تری داشته باشد و شاید به رقیب جدی برای کنسول دستی ROG Ally با پردازنده non-Extreme AMD Z1 تبدیل شود.

ایسوس قرار است از جدیدترین کنسول دستی خود به نام ROG Ally X در نمایشگاه Computex 2024 رونمایی کند. اگرچه به نظر خیلی‌ها این مدل بیشتر یک نسخه به‌روز شده نسبت به مدل قبلی است تا یک جانشین مستقیم، اما ناگفته نماند که شاهد تعداد زیادی پیشرفت‌ از جمله در مقدار رم، باتری بزرگتر و تنظیم خنک کننده بهتر خواهیم بود.

به نظر می‌رسد ایسوس تنها ارائه دهنده کنسول دستی نخواهد بود. طبق منابعی که ویندوز سنترال ذکر کرده است، Legion Go Lite لنوو به زودی معرفی خواهد شد. این کنسول مانند ROG Ally X، نسخه اصلاح شده‌ای از مدل غیر Lite فعلی خواهد بود.

هنوز جزئیات دقیقی در مورد این کنسول بازی منتشر نشده است، اما بنا به شایعات احتمالاً مجهز به همان پردازنده AMD Ryzen Z1 خواهد بود. با این حال، انتظار می‌رود Legion Go Lite نسبت به مدل فعلی چند اصلاح را در خود جای دهد. با این حال در مورد اینکه در کدام بخش شاهد این اصلاحات خواهیم بود اطلاعاتی در دست نیست.

با توجه به نامگذاری “لایت”، می‌توان انتظار یک مدل سبک‌تر و کوچکتر نسبت به مدل کنونی یعنی Legion Go باشیم. لازم به ذکر است وزن نسخه فعلی لنوو ۲۰۰ گرم بیشتر از Asus ROG Ally X می‌باشد. البته از این اضافه وزن و اندازه به خوبی مورد استفاده واقع شده است و به بزرگتر شدن صفحه نمایش بزرگتر و پایه اختصاص یافته است.

علاوه بر این، نامگذاری “لایت” به معنای قیمت مقرون به صرفه‌تر است. قیمت Legion Go کنونی از ۶۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود، که کمی بالاتر از Asus ROG Ally مجهز به پردازنده Non-Extreme AMD Ryzen Z1 است. این ممکن است نشان دهنده عدم تجهیز کنسول دستی Legion Go Lite به Z1 Extreme باشد.

انتظار می‌رود به زودی جزئیات بیشتری کنسول دستی Legion Go Lite لنوو منتشر شود و چه بسا مصادف با اولین رونمایی از Asus ROG Ally X باشد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید