شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار خودروی برقی SU7 عرضه می‌کند - تکفارس 
شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار خودروی برقی SU7 عرضه می‌کند - تکفارس 
شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار خودروی برقی SU7 عرضه می‌کند - تکفارس 

شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار خودروی برقی SU7 عرضه می‌کند

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۳ - 09:19
SU7 شیائومی

شیائومی ظاهرا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار خودروی برقی SU7 روانه بازار کند. این شرکت خودروی SU7 را اخیرا معرفی کرد.

شیائومی با ورود به بازار خوروهای برقی در تلاش است جایی برای خود در این بازار پیدا کند و با شرکت‌هایی مثل تسلا رقابت کند.

گفته می‌شود این شرکت قصد دارد علاوه بر افزایش تولید SU7 یک خودروی برقی دیگر نیز در سال ۲۰۲۵ معرفی کند.

شیائومی که توانسته موفقیت چشمگیری در بخش موبایل به دست بیاورد حالا به دنبال تسخیر بازار خودروهای برقی است.

تنها چند هفته پس از عرضه این خودرو در بازار چین، تعداد سفارشات خودرو SU7 فراتر از حد انتظار بود. بنیانگذار شیائومی این فروش چشمگیر را به اعتماد مصرف کننده و قدرت برند شیائومی نسبت داد.

خودرو SU7 شیائومی در سه نسخه معرفی شده است: مدل استاندارد این خودرو با قیمت ۲۷,۸۰۰ یورو، نسخه پرو با قیمت ۳۱,۶۰۰ یورو و مدل پیشرفته مکس که با قیمت ۳۸,۶۰۰ یورو قابل سفارش است. همچنین تعداد محدودی نسخه Founders Edition در ابتدا برای کسانی که سرعت تحویل خودرو را به گزینه‌های سفارشی‌سازی آن ترجیح می‌دهند، قابل سفارش بود.

شرکت شیائومی قبلاً وعده داده بود که در فاز اول، کارخانه‌ی الکتریکی مستقر در پکن، ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو را به خود اختصاص خواهد داد. این تعداد قرار است با توسعه این کارخانه افزایش پیدا کند، اما در حال حاضر، می‌تواند تولید خوردو SU7 را حداقل تا سال ۲۰۲۵ محدود کند.

در حال حاضر تحویل مدل‌های استاندارد و مکس خودرو شیائومی در حال انجام است و نسخه پرو این خودرو در اواخر ماه مه به مشتریان این شرکت تحویل داده خواهد شد. اگر خودرو SU7 بتواند به فروش خوب خود در آینده ادامه دهد، بازار خودروهای برقی ممکن است شاهد تغییرات بزرگی در آینده باشد.

شیائومی قصد دارد در سال‌های آینده به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل شود. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید