مشخصات ردمی K80 پرو فاش شد - تکفارس 
مشخصات ردمی K80 پرو فاش شد - تکفارس 

مشخصات ردمی K80 پرو فاش شد

افشین نوری
۷ خرداد ۱۴۰۳ - 19:02
ردمی K80 پرو

در حالیکه شیائومی خود را برای معرفی گوشی K70 اولترا در تابستان امسال با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس آماده می‌کند، امروز مشخصات ردمی K80 پرو فاش شده است.

طبق اطلاعات امروز، ردمی K80 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود و از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، نمابشگر OLED با وضوح ۲K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد.

ظاهرا شیائومی قصد دارد ردمی K80 پرو را در پاییز امسال معرفی کند. این شرکت همچنین ممکن است گوشی ردمی K80 را در کنار آن معرفی کند.

گفته می‌شود ردمی K80 مجهز به تراشه  اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و نمایشگر OLED با وضوح ۲K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، احتمالا شیائومی ۱۵ اولین گوشی دنیا خواهد بود که از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

شیائومی همچنین به تازگی از گوشی جدید ردمی نوت ۱۳R رونمایی کرد. این گوشی دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است.

ردمی نوت ۱۳R دارای نمایشگر ۶.۷۹ اینچی LCD با وضوح +FullHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و کار پردازش آن را تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ بر عهده دارد.

در پنل پشتی این گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

منبع تغذیه ردمی نوت ۱۳R یک باتری ۵۰۳۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در سه رنگ ارائه شده و دارای قیمت ۲۰۰ دلار برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی و ۳۰۰ دلار برای نسخه ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید