تماشا کنید: اولین تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای با موفقیت انجام شد - تکفارس 
تماشا کنید: اولین تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای با موفقیت انجام شد - تکفارس 

تماشا کنید: اولین تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای با موفقیت انجام شد

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۳ - 10:02
استارلینک

اسپیس ایکس با انتشار ویدیوی اعلام کرد که اولین تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای با موفقیت انجام شده است.

این شرکت اخیرا سرویس Direct to Cell را برای ارتباط ماهواره‌ای روی گوشی‌های موبایل معرفی کرد و حالا توانسته اولین تماس ویدیویی با این فناوری را برقرار کند.

در این ویدیو، یکی از کارمندان اسپیس ایکس با یکی دیگر از کارمندان این شرکت ارتباط ویدیویی از طریق ماهواره برقرار می‌کند.

اسپیس‌ایکس به‌تازگی ۶ ماهواره Direct to Cell به مدار زمین ارسال کرده است. ماهواره‌‌های Direct to Cell استارلینک دارای مودم‌هایی هستند که به عنوان برج‌های تلفن همراه در فضا عمل می‌کنند. قرار است  اپراتورهایی مانند T-Mobile در ایالات متحده، Rogers در کانادا، KDDI در ژاپن، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزلند، Salt در سوئیس و Entel در شیلی از این فناوری استفاده کنند.

اسپیس ایکس در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ ماهواره فعال در فضا دارد که اینترنت پرسرعتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ فقط سرویس متنی مستقیم به گوشی را عرضه خواهد کرد. سپس نسخه پرسرعت سرویس LTE ماهواره‌ای با سرعت حداکثر ۲ مگابیت در ثانیه در سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد.

سرویس ماهواره‌ای جدید استارلینک با همه گوشی‌های LTE سازگار است و برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نیازی به پایانه‌های زمینی ندارد.

البته آزمایش های اسپیس ایکس ممکن است باعث بروز اختلالاتی در سیگنال‌های رادیویی شود و به همین‌خاطر برخی اپراتورها از جمله AT&T،Dish Network و Globalstar از این بابت اظهار نگرانی‌ کرده‌اند. با این‌حال، اسپیس‌ایکس با رد این ادعاها گفته است که سیستم ماهواره‌ای استارلینک بدون ایجاد هیج مشکلی برای سیگنال‌های رادیویی، به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

این شبکه اینترنتی که متشکل از صدها ماهواره در مدار پایین زمین است، به عنوان اولین اینترنت ماهواره‌ای تجاری جهان توانسته میلیون‌ها کاربر را جذب خود کند و همین موضوع باعث شده تا سرعت آن در برخی مناطق که با تقاضایی بالایی روبروست از جمله چند ناحیه آمریکا کاهش یابد. با این حال، استارلینک توانسته پتانسل خود را در مواردی به رخ بکشد و تست‌های امروز نیز این موضوع را نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.