لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 با پردازنده ایکس الیت معرفی شد - تکفارس 
لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 با پردازنده ایکس الیت معرفی شد - تکفارس 

لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 با پردازنده ایکس الیت معرفی شد

افشین نوری
۱ خرداد ۱۴۰۳ - 11:29
Vivobook S 15

پس از رویداد سرفیس مایکروسافت، حالا ایسوس اولین لپ تاپ Copilot Plus خود که Vivobook S 15 نام دارد معرفی کرده است.

این لپ تاپ که توسط پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس کوالکام پردازش می‌شود، مبتنی بر هسته Arm بوده که نه تنها چند قابلیت فعلی Vivobook را بهبود می‌بخشد، بلکه امکان اجرای اپلیکیشن‌های جدید هوش مصنوعی را فراهم می‌کند و توان کاری را تا ۴۵ ترافلاپس افزایش می‌دهد.

لپ تاپ Vivobook S 15 مثل مدل قبلی خود دارای صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی OLED با نسبت ۱۶:۹، وضوح ۲۸۸۰×۱۶۲۰، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت است، اما این لپ تاپ دارای شاسی و حاشیه نمایشگر بسیار نازک‌تری است. Vivobook S 15 در دو نسخه با پردازنده‌ ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت و پردازنده ۱۰ هسته‌ای ایکس پلاس عرضه می‌شود.

گفتنی است پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس کوالکام قرار است با تراشه‌های سری M اپل رقابت کنند. Vivobook S 15 اولین لپتاپ ایسوس با اپلیکیشن اختصاصی StoryCube است که از فناوری هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی، ویرایش و مدیریت عکس‌ها و ویدیویوهای RAW استفاده می‌کند.

هر دو نسخه دارای حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD هستند و دو درگاه USB-A، دو درگاه USB 4.0 Type-C، یک درگاه HDMI 2.1 به همراه یک جک ترکیبی و یک اسلات microSD روی خود دارند و همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ هستند.

ایسوس این لپ تاپ را عنوان جایگزین مقرو‌ن‌به‌صرفه سری ProArt برای هنرمندان دیجیتال و طراحان گرافیک ارائه کرده است و اکثر نسخه‌های آن‌ دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند.

در حال حاضر می‌توان لپ تاپ Vivobook S 15 با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت را از خرده‌فروشی‌های منتخب پیش‌سفارش کرد و فروش آن از ۱۸ ژوئن آغاز خواهد شد. نسخه ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی داری قیمت ۱۳۹۹ دلار و نسخه ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی داری قیمت ۱۲۹۹ دلار است. در ضمن، مدل اسنپدراگون ایکس پلاس اواخر امسال از راه خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید