لنوو امسال دو لپ‌تاپ جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت عرضه می‌کند - تکفارس 
لنوو امسال دو لپ‌تاپ جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت عرضه می‌کند - تکفارس 

لنوو امسال دو لپ‌تاپ جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت عرضه می‌کند

محمدامین حیدری
۱ خرداد ۱۴۰۳ - 15:13
لپ‌تاپ لنوو تراشه اسنپدراگون

شرکت لنوو تصمیم دارد تا در سال میلادی جاری دو لپ‌تاپ جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت به بازار عرضه کند.

اولین لپ‌تاپ جدید این شرکت که Yoga Slim 7x 14 Gen 9 نام دارد بر محوریت کاربردهای خلاقانه ساخته شده است؛ این لپ‌تاپ علاوه‌بر بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ایکس الیت، به حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است. همچنین شاهد استفاده از سه پورت USB-C، یک درگاه Display Port 1.4 در کنار نمایشگر لمسی OLED با اندازه ۱۴.۵ اینچی در لپ‌تاپ نام‌برده هستیم.

وزن و ضخامت بدنه لپ‌تاپ جدید لنوو به ترتیب برابر با ۲.۸ پوند و ۰.۵۱ اینچ می‌باشد؛ این لپ‌تاپ همچنین دارای یک وبکم IR با وضوح ۱۰۸۰p و توانایی پشتیبانی از Windows Hello است. به ادعای لنوو، باتری لپ‌تاپ Yoga Slim 7x 14 Gen 9 قادر است تا چندروز شارژدهی داشته باشد که درصورت درست بودن این ادعا، محصول نام‌برده می‌تواند با لپ‌تاپ مک‌بوک پرو اپل رقابت کند.

لپ‌تاپ جدید لنوو

لپ‌تاپ دیگر لنوو، ThinkPad T14s Gen 6 نام دارد که برای امور کاری طراحی شده و از تراشه اسنپدراگون و ظرفیت حافظه یکسان با لپ‌تاپ قبلی برخوردار است؛ اما وبکم آن از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه قرار است با سه نمایشگر متفاوت عرضه شود که شامل یک مدل IPS با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و مدل دیگر از نوع لمسی و پنل IPS می‌شود.

این لپ‌تاپ همچنین به همراه یک نمایشگر OLED با پوشش ۱۰۰ درصد از طیف رنگی DCI-P3 نیز عرضه می‌شود که می‌تواند حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را ارائه دهد. علاوه‌بر این، لپ‌تاپ لنوو ThinkPad T14s Gen 6 به یک حسگر اثر انگشت، دو پورت USB-C، یک درگاه HDMI 2.1 در کنار یک جک صدا مجهز شده است.

این لپ‌تاپ لنوو تقریبا وزن یکسانی با مدل Yoga Slim یعنی ۲.۷۱ پوند دارد و از بدنه باریک‌تری به ضخامت ۰.۶۷ برخوردار است. البته این نخستین‌باری نیست که لنوو یک لپ‌تاپ ویندوزی با تراشه کوالکام معرفی کرده است؛ این شرکت لپ‌تاپ Yoga 5G که با نام Flex 5G در آمریکا شناخته می‌شود را در سال ۲۰۱۹ با تراشه اسنپدراگون ۸cx و قابلیت ارتباط ۵G عرضه کرد.

همچنین شاهد معرفی لپ‌تاپ دیگری با نام لنوو ThinkPad X13s با تراشه اسنپدراگون ۸xc نسل ۳ در سال ۲۰۲۲ بودیم که از سازگاری نرم‌افزاری مناسبی برخوردار نبود. لپ‌تاپ نام‌برده همچنین حرارت زیادی تولید می‌کرد و پورت‌های کمی داشت؛ در همین حال از برچسب قیمتی بالا نسبت به لپ‌تاپ‌های اپل، اینتل و AMD برخوردار بود.

انتظار می‌رود قیمت لپ‌تاپ‌های لنوو Yoga Slim 7x 14 Gen 9 و ThinkPad X13 به ترتیب از ۱,۱۹۹ و ۱,۶۹۹ دلار آغاز شود که در ماه ژوئن در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید