ویندوز ۱۱ برای تراشه‌های Arm و هوش مصنوعی بهینه‌سازی می‌شود - تکفارس 
ویندوز ۱۱ برای تراشه‌های Arm و هوش مصنوعی بهینه‌سازی می‌شود - تکفارس 
ویندوز ۱۱ برای تراشه‌های Arm و هوش مصنوعی بهینه‌سازی می‌شود - تکفارس 

ویندوز ۱۱ برای تراشه‌های Arm و هوش مصنوعی بهینه‌سازی می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱ خرداد ۱۴۰۳ - 11:12
ویندوز 11

مایکروسافت به تازگی به‌روزرسانی‌های جدید و چشمگیری را برای ویندوز ۱۱ اعمال کرده است. هدف از ارائه این به‌روزرسانی‌ها بهبود پشتیبانی از سخت‌افزارهای مبتنی بر Arm و هوش مصنوعی اعلام شده است.

با به‌روزرسانی‌های جدید، سیستم عامل ویندوز ۱۱ در حال حاضر دارای شبیه ساز جدید به نام Prism جهت اجرای برنامه‌های x86 و x64 و همچنین APIهای جدید هوش مصنوعی است که مستقیماً در سیستم عامل تعبیه شده‌اند. شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۱ را دستخوش تغییرات کرده و آن را با هوش مصنوعی و ARM، از جمله هسته، کامپایلر و شبیه ساز جدید بازسازی کرده است. هدف مایکروسافت از این تغییرات ایجاد تعامل سیستم عامل با معماری Arm و استفاده کارآمد از قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

ویندوز ۱۱ اکنون قادر است واحدهای پردازش عصبی (NPU) را همانند CPU و GPU شناسایی کند. علاوه بر این، APIهای جدید هوش مصنوعی توسعه دهندگان را قادر می‌سازند تا برنامه‌های هوش مصنوعی یکپارچه و قدرتمندتری را توسعه دهند.

لپ‌تاپ‌هایی که به تازگی معرفی‌ شد‌ه‌اند به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت مجهز هستند. این پردازنده دارای NPU با توانایی ۴۵ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) است. این فناوری بیشتر برای قابلیت‌هایی مانند Recall کاربرد دارد که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از نشانه‌ها، اطلاعات را در رایانه جستجو کند. همچنین قرار است از قابلیت Live Captions نیز رونمایی شود که قادر است زیرنویس‌های صوت رایانه شخصی را به صورت زنده به زبان انگلیسی ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید