شایعه: آیفون SE 4 مجهز به فیس آیدی و قیمت زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود - تکفارس 
شایعه: آیفون SE 4 مجهز به فیس آیدی و قیمت زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود - تکفارس 

شایعه: آیفون SE 4 مجهز به فیس آیدی و قیمت زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود

فرزاد اسرافیلی
۱ خرداد ۱۴۰۳ - 09:25
قیمت آیفون SE 4

طبق شایعاتی که به گوشی می‌رسد اپل در نظر دارد قیمت آیفون SE 4 مجهز به قابلیت فیس آیدی را زیر ۵۰۰ دلار روانه بازار کند.

افشاگر معروف با نام کاربری Revegnus در پستی در شبکه اجتماعی اعلام کرد که قیمت عرضه نسل چهارم آیفون SE با همان قیمت اولیه ۴۲۹ دلاری مدل فعلی خواهد بود و یا حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. در هر دو حالت، قصد اپل این است که قیمت را زیر ۵۰۰ دلار نگه دارد.

هفته گذشته، پایگاه خبری The Information گزارش داد که اپل قصد دارد یک آیفون SE بازطراحی شده را در بهار سال ۲۰۲۵ عرضه کند. به گفته این منبع، این مدل از مدل‌های «ارزان‌تر» در سری آیفون اپل خواهد بود. گفته می‌شود طراحی آن مشابه آیفون ۱۴ استاندارد است و تاچ آیدی و دکمه Home جایگزین فیس آیدی و بریدگی نمایشگر خواهند بود.

در همین راستا، احتمال می‌رود آیفون SE 4 به جای LCD، دارای صفحه نمایش OLED باشد و اندازه نمایشگر از ۴.۷ اینچ به ۶.۱ اینچ افزایش خواهد یافت. همچنین طبق شایعات، از دیگر قابلیت‌های آیفون SE جدید می‌توان به پورت USB-C و دکمه Action اشاره کرد.

گفته می‌شود قیمت پنل‌های آیفون SE 4 بسیار پایین‌تر از نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آیفون ۱۵ است، زیرا پنل‌های SE از قطعات قدیمی مشابه در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استفاده می‌کنند. ازینرو تامین کنندگان نیازی به سرمایه گذاری جدید در بخش تحقیق و توسعه نخواهند داشت. گمان می‌رود تولیدکنندگان نمایشگر حداقل از آگوست گذشته تا به امروز برای عرضه این پنل‌ها مناقصه داشته‌اند.

لازم به ذکر است نسل سوم آیفون SE در مارس ۲۰۲۲ عرضه شد، بنابراین احتمالاً نسل جدید SE که شامل برخی از جدیدترین قابلیت‌های مدل‌های آیفون پرچم‌دار اپل است، با استقبال خوبی مواجه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید