شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قیمت بسیار بالایی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قیمت بسیار بالایی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قیمت بسیار بالایی خواهد داشت - تکفارس 

شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قیمت بسیار بالایی خواهد داشت

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 18:35
اسنپدراگون 8 نسل 4

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قرار است چند ماه دیگر معرفی شود و حالا فاش شده است که این تراشه قیمت بالایی خواهد داشت.

کوالکام قصد دارد از هسته‌های سفارشی Oryon در داخل این تراشه استفاده کند که باعث افزایش عملکرد و بهره‌وری آن خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قرار است با پروسه ۳ نانومتری TSMC ساخته شود اما این فناوری باعث خواهد شد تا هزینه ساخت نسل ۴ افزایش یابد.

به گفته Digital Chat Station، قیمت ویفرهای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ افزایش چشمگیری خواهد داشت که مستقیما روی هزینه نهایی آن تأثیر خواهد گذاشت.

البته استفاده از هسته‌های قدرتمند Oryon نیز هزینه ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را بالا خواهد برد، بنابراین انتظار می‌رود شاهد یک تراشه پیشرفته اما گران باشیم.

مطمئنا افزایش هزینه ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به معنای افزایش قیمت گوشی‌هایی خواهد بود که از آن استفاده خواهند کرد.

لازم به ذکر است که نسل قبلی این تراشه یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هم قیمت بالایی داشت و حدود ۲۰۰ دلار در هر دستگاه هزینه روی دست شرکت‌های سازنده گذاشت.

به نظر می‌رسد شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که یک گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را معرفی خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، احتمالا شیائومی ۱۵ اولین گوشی دنیا خواهد بود که از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید