اندروید ۱۵ عمر باتری در حالت استندبای را بهبود می‌بخشد - تکفارس 
اندروید ۱۵ عمر باتری در حالت استندبای را بهبود می‌بخشد - تکفارس 
اندروید ۱۵ عمر باتری در حالت استندبای را بهبود می‌بخشد - تکفارس 

اندروید ۱۵ عمر باتری در حالت استندبای را بهبود می‌بخشد

محمدامین حیدری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:33
اندروید 15 عمر باتری

 براساس اعلام گوگل، آپدیت آینده اندروید ۱۵ عمر باتری برخی از دستگاه‌ها را در حالت استندبای تا ۳ ساعت افزایش خواهد داد.

البته این پیشرفت بزرگ تنها یکی از ویژگی‌ها و بهبودهای آپدیت اندروید ۱۵ محسوب می‌شود که گوگل آن را در جریان مراسم I/O 2024 اعلام کرده است. آن‌طور که پیداست این آپدیت ویژگی‌های دیگری همچون فضای شخصی، هماهنگ‌سازی برنامه‌ها و بهبود خدمات تشخیص سرقت را نیز به ارمغان خواهد آورد.

شایان ذکر است تمام دستگاه‌هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت کنند، از جمله آن‌هایی که دارای سیستم‌عامل WearOS هستند از بهبودهای ایجادشده در ارتباط با طول عمر باتری برخوردار خواهند بود. دیو برک (Dave Burke)، معاون مهندسی پلتفرم اندروید و سامیر سمات (Sammer Samat) به عنوان رئیس اکوسیستم اندروید درباره اینکه چگونه گوگل موفق به بهبود طول عمر باتری شده است، توضیح داده‌اند.

به گفته آن‌ها، گوگل با ایجاد تعدادی از بهینه‌سازی‌ها به این پیشرفت دست یافته است؛ به عبارت دیگر این آپدیت اندروید ۱۵ با کاهش مدت زمانی که طول می‌کشد تا پردازنده اصلی اپلیکیشن‌ها برای ذخیره داده‌ها پس از کار کردن به حالت خواب بازگردد، موجب افزایش طول عمر باتری می‌شود.

این پیشرفت خاص به ویژه برای ساعت‌های هوشمندی که دارای سیستم‌عامل Wear OS 5 هستند، بسیار کارآمد است. علاوه‌بر این، آپدیت اندروید ۱۵ امور اجراشده در پس زمینه را در زمان شارژ دستگاه به تعویق خواهد انداخت؛ در حالی که این کار قبلا در هنگام استفاده از دستگاه انجام می‌شد.

این رویکرد به عنوان بخشی از سیستم مدیریت هوشمند انرژی در اندروید ۱۵ محسوب می‌شود که هدف آن اجرای هرچه بیشتر امور پس زمینه در زمانی است که دستگاه با نمایشگر خاموش در حالت بیکار قرار دارد. دیو برک همچنین فاش کرده است که پس از انتشار آپدیت اندروید ۱۵، مدت زمان ورود دستگاه‌ها به حالت خواب ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید