اتحادیه اروپا درباره خطرات فیس بوک و اینستاگرام برای نوجوانان تحقیق می‌کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا درباره خطرات فیس بوک و اینستاگرام برای نوجوانان تحقیق می‌کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا درباره خطرات فیس بوک و اینستاگرام برای نوجوانان تحقیق می‌کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا درباره خطرات فیس بوک و اینستاگرام برای نوجوانان تحقیق می‌کند

محمدامین حیدری
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:10
تحقیقات اتحادیه اروپا اینستاگرام فیس بوک

به تازگی، اتحادیه اروپا تحقیق خود را درباره سلامت روحی و جسمانی نوجوانان در فیس بوک و اینستاگرام آغاز کرده است.

آن‌طور که پیداست این اتحادیه با انجام تحقیقات خود قصد دارد متوجه شود آیا شرکت متا و شبکه‌های اجتماعی آن از جمله اینستاگرام و فیس بوک قانون خدمات دیجیتال در حوزه‌های مرتبط با محافظت از سلامت کودکان و نوجوانان را نقض کرده است یا خیر.

اتحادیه اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی درباره اقدامات ناکافی فیس بوک و اینستاگرام برای محافظت از سلامت ذهنی و جسمی کودکان استفاده‌کننده از این دو برنامه اظهار نگرانی کرده است. ناگفته نماند که این اتحادیه به‌طور خاص در مورد الگوریتم‌های این دو پلتفرم نگران است زیرا می‌توانند اثرات بدی را به دنبال داشته باشند که منجر به اعتیاد رفتاری در کودکان شود.

کمیسیون اروپا همچنین نگرانی خود را درباره اجرای راستی آزمایی سن کودکان در پلتفرم‌های نام‌برده توسط متا اعلام کرده است. به عبارت دیگر، این اتحادیه فیس بوک و متا را به داشتن الگوریتم‌هایی که منجر به اعتیاد رفتاری در کودکان می‌شود، متهم کرده است زیرا این الگوریتم‌ها موجب می‌شود تا آن‌ها تمایلی به کنار گذاشتن رسانه‌های اجتماعی و مشارکت در زندگی واقعی نداشته باشند.

این مجمع اروپایی با انجام تحقیقات خود بررسی خواهد کرد آیا متا تمام تلاش خود را برای محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب انجام می‌دهد یا خیر؛ همچنین مشخص شود که این شرکت عمدا الگوریتم‌های پلتفرم‌های خود را برای ترویج اعتیاد رفتاری تنظیم نمی‌کند.

درصورتی که اتحادیه اروپا متوجه نقض قوانین خدمات دیجیتال توسط متا شود، این شرکت را تا ۶ درصد از درآمد جهانی خود جریمه خواهد کرد که معادل میلیاردها دلار است. شایان ذکر است که شرکت متا در سال ۲۰۲۲ به‌طور کلی ۱۳۱.۹ میلیارد دلار درآمد داشته که ۶ درصد از آن برابر با ۸ میلیارد دلار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید