همکاری OpenAI با ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT - تکفارس 
همکاری OpenAI با ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT - تکفارس 

همکاری OpenAI با ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT

فرزاد اسرافیلی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:19
همکاری OpenAI با ردیت

بنا به گزارشات، ردیت پس از عقد قرارداد ۶۰ میلیون دلاری با Alphabet در ماه مارس، اکنون با OpenAI برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT در پلتفرم خود به توافق سیده است.

به گزارش رویترز، طی توافقی که بین ردیت و OpenAI صورت گرفته است قرار است از چت‌بات محبوب ChatGPT برای تعلیم در محتوای ردیت استفاده شود. ارزش سهام ردیت با این توافق با افزایش ۱۲ درصد روبرو شده است.

این قرارداد به نوعی تلاش ردیت برای تنوع بخشیدن به تجارت تبلیغاتی خود را تایید می‌کند. پیش از این قرارداد، قبل از عرضه اولیه سهام ردیت در ماه مارس، ردیت با شرکت Alphabet برای در دسترس قرار دادن محتوای خود جهت آموزش مدل‌های هوش مصنوعی گوگل قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرده بودند.

طبق قرارداد،ChatGPT و سایر محصولات OpenAI از رابط برنامه نویسی ردیت بهره‌مند خواهد شد. بنا به اعلام ردیت OpenAI به شریک تبلیغاتی این شرکت نیز تبدیل خواهد شد.

سرمایه گذاران فروش داده‌های ردیت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را به عنوان منبع درآمدی کلیدی فراتر از تجارت تبلیغاتی برای این شرکت می‌دانند.

این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در اوایل این ماه در گزارشی خبر از رشد درآمد و بهبود سودآوری برای اولین بار از زمان شروع به کار خود در بازار داده بود. این امر نشان دهنده مثمرثمر بودن قرارداد ردیت با گوگل برای رشد تجارت تبلیغاتی‌ این شرکت می‌باشد.

لازم به ذکر است سهام ردیت با رشد ۱۰.۵ درصد به ۶۲.۳۱ دلار رسید. تا پایان روز چهارشنبه، سهام این شرکت از زمان عرضه در بازار در ماه مارس، نزدیک به ۱۲ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید