مایکروسافت از کنترلر Proteus برای افراد دارای معلولیت رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از کنترلر Proteus برای افراد دارای معلولیت رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از کنترلر Proteus برای افراد دارای معلولیت رونمایی کرد - تکفارس 

مایکروسافت از کنترلر Proteus برای افراد دارای معلولیت رونمایی کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:02
کنترلر Proteus

مایکروسافت به تازگی کنترلر پروتئوس Proteus مخصوص افراد معلول را معرفی کرد. این افراد قادر خواهند بود با سفارشی کردن کنترلر نهایت لذت را از بازی‍‌های ویدیویی ببرند.

مایکروسافت از دسته بازی پروتئوس رونمایی کرد. قیمت این کنترلر ۲۹۹ دلار تعیین شده است و به بازیکنان دارای معلولیت ایکس‌باکس اجازه می‌دهد برای اجرای بازی کنترل‌های خود را سفارشی کنند.

این کنترلر بی سیم از سوی شرکت ByoWave به عنوان بخشی از برنامه Designed for Xbox ساخته شده است و از مکعب‌های کوچک با صفحات قابل تعویض تشکیل شده است. روی این صفحات دکمه‌های کنترلر، پد جهت یاب و استیک‌های آنالوگ قرار گرفته‌اند.

گیمرها با متصل کردن بخش‌های مکعبی به یکدیگر می‌توانند بیش از ۱۰۰ نوع پیکربندی و نورپردازی LED را ایجاد کنند. در نتیجه، گیمرهای دارای یک دست و سایر بازیکنان دارای معلولیت می‌توانند به سلیقه خود و هر طور که بخواهند از کنترلر استفاده کنند. همچنین دکمه‌ها نیز برای تجربه شخصی‌تر قابل تعویض هستند.

کنترلر پروتئوس

کنترلر پروتئوس در زمان عرضه با ایکس باکس سری اس، سری ایکس و سری وان و سیستم‌ عامل ۱۰ و ۱۱ سازگار خواهد بود. ByoWave اعلام کرده است که از پلی استیشن ۵ یا نینتندو سوییچ پشتیبانی نمی‌کند اما آماده مشارکت با این پلتفرم‌ها است.

احتمال می‌رود این کنترلر در پاییز امسال عرضه شود. در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت ByoWave با تخفیف ۲۵۵ دلاری آن را پیش‌سفارش کنند. این کیت شامل یک کابل شارژ USB-C و یک دانگل بلوتوث و همچنین قطعات دیگری مانند دسته چپ و راست برای ایجاد گیم پد سنتی و دو قطعه جانبی بزرگ تک دکمه‌ای است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است کنترلر ۹۹.۹۹ دلاری Xbox Adaptive را که در سال ۲۰۱۸ برای کمک به افزایش دسترس‌پذیری ​​منتشر کرده بود به روز رسانی می‌کند.

این کنترلر به زودی لوازم جانبی بیشتری را در لیست پشتیبانی خود خواهد داشت. هر پورت USB نیز به زودی از حداکثر ۱۲ دکمه، استیک ثانویه و کلیدهای جهت پشتیبانی خواهد کرد. به روز رسانی این ثابت افزار در چند ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما طی چند هفته آینده برای سرویس ایکس باکس اینسایدرز منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید