شبیه‌ساز بازی PPSSPP در اپ استور منتشر شد - تکفارس 
شبیه‌ساز بازی PPSSPP در اپ استور منتشر شد - تکفارس 

شبیه‌ساز بازی PPSSPP در اپ استور منتشر شد

محمدامین حیدری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:13
شبیه‌ساز PPSSPP

به تازگی شبیه‌ساز محبوب PPSSPP جهت اجرای عناوین کنسول PSP برای کاربران اپ استور منتشر شده است.

پس از تغییر دستورالعمل‌های اپ استور، شاهد انتشار تعداد زیادی از شبیه‌سازهای بازی مانند Gamma، Delta و RetroArch در این فروشگاه بوده‌ایم؛ اکنون شبیه‌ساز دیگری به نام PPSSPP برای کاربران iOS منتشر شده است که امکان اجرای بازی‌های کنسول PSP را در دستگاه‌های آیفون و آیپد فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که PPSSPP یک شبیه‌ساز متن‌باز و چند پلتفرمی است که برای MacOS، ویندوز، لینوکس، اندروید و سیستم‌عامل‌های دیگر منتشر شده است. اکنون که مجوز فعالیت شبیه‌سازهای بازی در اپ استور صادر شده است، توسعه‌دهندگان به‌طور رسمی شبیه‌ساز PPSSPP را برای آیفون و آیپد منتشر کرده‌اند که کاربران را از جیلبریک‌کردن یا سایدلود دستگاه خود جهت اجرای آن بی‌نیاز می‌کند.

توسعه‌دهندگان شبیه‌ساز PPSSPP با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرده‌اند:

شبیه‌ساز PPSSPP پس از حدود ۱۲ سال در فروشگاه اپ استور منتشر شد؛ از اپل بابت کاهش سیاست‌های خود برای انتشار شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی در این فروشگاه سپاسگزاریم.

اگرچه اپل به شبیه‌سازهای بازی اجازه فعالیت در اپ استور را داده است، اما نمی‌توان محدودیت‌های فنی پلتفرم iOS برای این نوع برنامه‌ها را نادیده گرفت. برای مثال اپلیکیشن‌های شخص ثالت از مجموعه Just In Time پشتیبانی نمی‌کنند که عملکرد شبیه‌سازی برای برخی از بازی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محدودیت دیگری که برای شبیه‌سازها در پلتفرم iOS وجود دارد، عدم پشتیبانی از مجیک کیبورد تبلت آیپد توسط این نوع برنامه‌ها است که در آینده برطرف خواهد شد. گفتنی است در اوایل هفته جاری، شاهد انتشار شبیه‌سازهای دیگری از جمله شبیه‌ساز Gamma و RetroArch برای پلتفرم iOS بودیم.

در حالی که شبیه‌ساز Gamma تنها قادر به اجرای بازی‌های پلی استیشن ۱ است، شبیه‌ساز RetroArch از عناوین کنسول‌های مختلف نینتندو مانند N64 ،SNES ،Game Boy و نینتندو DS پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که اکنون می‌توانید شبیه‌ساز PPSSPP را از فروشگاه اپ استور دانلود کنید؛ همچنین نسخه پولی Gold این اپلیکیشن با قیمت ۴.۹۹ دلار و ویژگی‌های بیشتر قابل خریداری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید