تراشه دایمنسیتی ۸۲۵۰ مدیاتک از راه رسید - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۸۲۵۰ مدیاتک از راه رسید - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۸۲۵۰ مدیاتک از راه رسید - تکفارس 

تراشه دایمنسیتی ۸۲۵۰ مدیاتک از راه رسید

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 18:50
دایمنسیتی 8250

مدیاتک از تراشه جدید دایمنسیتی ۸۲۵۰ به عنون نسخه ارتقا یافته دایمنسیتی ۸۲۰۰ رونمایی کرد. این تراشه با پروسه ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است.

دایمنسیتی ۸۲۵۰ شامل چهار هسته Cortex-A78 (یکی با سرعت ۳.۱ گیگاهرتز در کنار سه هسته دیگر با سرعت ۳.۰ گیگاهرتز) و چهار هسته Cortex-A55 (با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز) می‌شود و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 را در کنار خود دارد.

این تراشه قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای FHQ+ با فرکانس ۱۸۰ هرتز یا نمایشگرهای QHD+ با فرکانس ۱۲۰ هرتز را دارد. همچنین از رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

دایمنسیتی ۸۲۵۰ دارای ISP با قابلیت پردازش HDR با عمق رنگ ۱۴ بیت را دارد و از دوربین ۳۲۰ مگاپیکسل یا سه دوربین ۳۲ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

همچنین امکان فیلمبرداری ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه را به شما می‌دهد و دارای توانایی رمزگشایی AV1 تا ۴K است. همچنین آداپتور نمایشگر آن با فناوری HDR10+ سازگاری دارد و قابلیت تبدیل SDR به HDR را ارائه می‌کند.

در داخل آن از یک مودم ۵G با سرعت ۴.۷ گیگابیت در ثانیه استفاده شده و قابلیت پشتیبانی از وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ را دارد.

دایمنسیتی ۸۲۵۰ از APU 580 مدیاتک برای کارهای هوش مصنوعی بهره می‌برد و می‌تواند در فواصل زمانی کوتاه کار کرده و مصرف انرژی را مدیریت کند.

ظاهرا گوشی اوپو رنو ۱۲ اولین مدل مجهز به دایمنسیتی ۸۲۵۰ خواهد بود. مدیاتک اخیرا از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس برای استفاده در گوشی‌های موبایل رونمایی کرد. این تراشه نسخه ارتقایافته دایمنسیتی ۹۳۰۰ است.

این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

 دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس دارای پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 با قابلیت رهگیری پرتو است و از ISP جدید Imagiq 990 بهره می‌برد.

این تراشه مجهز به مودم ۵G R16 با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G sub-6GHz است و قرار است برای اولین بار در گوشی ویوو X100s استفاده شود.

به گفته مدیاتک، دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس از مدل‌های زبانی هوش مصنوعی مختلفی پشتیبانی می‌کند و دارای فناوری NeuroPilot برای بهبود پردازش‌های هوش مصنوعی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید