شبیه‌ساز Gamma برای اجرای عناوین پلی استیشن روی iOS منتشر شد - تکفارس 
شبیه‌ساز Gamma برای اجرای عناوین پلی استیشن روی iOS منتشر شد - تکفارس 

شبیه‌ساز Gamma برای اجرای عناوین پلی استیشن روی iOS منتشر شد

محمدامین حیدری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:07
شبیه‌ساز پلی استیشن

به تازگی شاهد افزوده‌شدن شبیه‌ساز جدیدی با نام گاما (Gamma) به اپ استور هستیم که امکان اجرای عناوین پلی استیشن ۱ را در پلتفرم iOS فراهم می‌کند.

به دنبال تغییرات ایجادشده برای دستورالعمل‌های اپ استور در ماه گذشته، توسعه‌دهندگان سرانجام توانستند شبیه‌سازهای بازی خود را مانند دلتا (Delta) برای پلتفرم iOS منتشر کنند. اکنون شبیه‌ساز جدیدی تحت عنوان گاما برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۱ در دستگاه‌های آیفون و آیپد به اپ استور افزوده شده است.

این شبیه‌ساز توسط ZodTTD توسعه یافته است که به ایجاد و ساخت بهینه‌سازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف از جمله شبیه‌سازها برای آیفون‌های جیلبریک‌شده شناخته می‌شود. گقتنی است که رایلی تستوت (Riley Testut) به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان شبیه‌ساز دلتا، ZodTTD را تحسین کرده و گفته است که یکی از شبیه‌سازهای او را به عنوان پایه برای نسخه اول GBA4iOS استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که شبیه‌ساز جدید گاما تنها با بازی‌های پلی استیشن ۱ سازگار است. بنابراین انتظار اجرای عناوین کنسول‌های جدیدتری مانند پلی استشین ۲ و ۳ توسط آن را نداشته باشید؛ اما حداقل می‌توانید تنها با دانلود یک شبیه‌ساز به تجربه بازی‌های کلاسیک و نمادینی همچون Gran Turismo و Crash Bandicoot در دستگاه‌های آیفون و آیپد خود بپردازید.

بازیکنان از طریق شبیه‌ساز گاما قادر خواهند بود تا در هر قسمت، بازی‌ خود را ذخیره یا بارگذاری کنند، در همین حال می‌توانند روند پیشرفت خود را در سرویس ابری همگام‌سازی کنند. این شبیه‌ساز همچنین از کنترلرهای MFi و طرح‌های سفارشی آن‌ها برای افرادی که از کنترل‌های لمسی استفاده می‌کنند، پشتیبانی خواهد کرد.

وب‌سایت ۹to5mac پس از بررسی شبیه‌ساز گاما در آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپد پرو M2 به اجرای خوب آن اشاره کرده است؛ البته این رسانه در ادامه افزوده که متوجه برخی اشکالات صوتی در شبیه‌ساز نام‌برده نیز شده است. ناگفته نماند که این شبیه‌ساز به همراه بازی منتشر نمی‌شود و کاربران باید حافظه بازی‌های آن را جداگانه تهیه کنند.

شبیه‌ساز گاما اکنون در اپ استور قابل دانلود می‌باشد که برای اجرا به آیفون یا آیپدی با iOS 15 یا بالاتر نیاز دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید