با هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل مکالمه زنده داشته باشید - تکفارس 
با هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل مکالمه زنده داشته باشید - تکفارس 

با هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل مکالمه زنده داشته باشید

فرزاد اسرافیلی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:28
هوش مصنوعی جمنای لایو

گوگل در جریان کنفرانس I/O از هوش مصنوعی جدید خود به نام جمنای لایو رونمایی کرد. طبق اعلام گوگل کاربران می‌توانند با هوش مصنوعی جمنای لایو به صورت زنده به گفتگو بپردازند.

طی یک سال گذشته شاهد رقابت تنگاتنگی میان گوگل و OpenAI در حوزه هوش مصنوعی بوده‌ایم. ظاهراً از ایده مکالمه با دستیاران مجازی دور شده‌ایم و قرار است با محصول جدیدی طرف باشیم. محصولات هوش مصنوعی مولد معمولاً با ورودی‌های متنی شروع می‌شوند و بعداً توانایی جستجوی تصاویر و دستورات صوتی اولیه به قابلیت‎ آن‌ها اضافه می‌شود. در مراسم I/O، این شرکت از هوش مصنوعی جمنای لایو (Gemini Live) رونمایی کرد. گوگل این هوض مصنوعی را یک تجربه جدید موبایلی برای مکالمات طبیعی با هوش مصنوعی توصیف کرد.

بنا به اعلام گوگل کاربران می‌توانند در مصاحبه‌های شغلی از جمنای لایو کمک بگیرند. این هوش مصنوعی با پرسیدن سوالات مرتبط با موقعیت‌ شغلی کاربران را آماده مصاحبه می‌کند. این هوش مصنوعی همچنین نکات کلیدی در مورد نحوه سخنرانی در عموم را برای ما ارائه می‌دهد. ویژگی‌ منحصر بفرد این هوش مصنوعی این است که کاربران می‌توانند هنگام صحبت کردن هوش مصنوعی، سخنان آن را قطع کنند بدون اینکه خللی در فرایند مکالمه رخ دهد. برخلاف مدل‌های قبلی هوش مصنوعی که کاربر مجبور می‌شد دستورات را به سیستم دستیار هوش مصنوعی وارد کند و طبق آن از هوش مصنوعی پرس و جو می‌کرد، در جمنای لایو دیگر شاهد چنین کارهایی نخواهیم بود و صحبت کردن با این هوش مصنوعی بیشتر شبیه مکالمه با یک انسان می‌باشد.

در مراسم I/O، گوگل همچنین قابلیت Project Astra را به نمایش گذاشت، این فناوری، دستیار مجازی نسل بعدی است که که کاربرد جمنای لایو را فراتر می‌برد. Astra قادر است فید دوربین شما را مشاهده کند و بلادرنگ به سوالات پاسخ دهد. هنوز زمان عرضه این قابلیت اعلام نشده است اما گوگل اعلام کرده است برخی از ویژگی‌های ویدیوی زنده Astra اواخر امسال به جمنای لایو اضافه خواهد شد. هوش مصنوعی جمنای لایو در چند ماه آینده در دسترس مشترکین سرویس Gemini Advanced قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید