کوالکام: انتظار کسب درآمد از هواوی پس از سال ۲۰۲۴ را نداریم - تکفارس 
کوالکام: انتظار کسب درآمد از هواوی پس از سال ۲۰۲۴ را نداریم - تکفارس 
کوالکام: انتظار کسب درآمد از هواوی پس از سال ۲۰۲۴ را نداریم - تکفارس 

کوالکام: انتظار کسب درآمد از هواوی پس از سال ۲۰۲۴ را نداریم

محمدامین حیدری
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:21
درآمد کوالکام از هواوی

در پی ممنوعیت صادرات تراشه‌های آمریکا به چین، کوالکام در پرونده مالی خود اعلام کرده است که انتظار ندارد پس از سال ۲۰۲۴ از فروش تراشه به هواوی کسب درآمد کند.

آن‌طور که پیداست وزرات بازرگانی ایالات متحده مجوز کوالکام در زمینه تامین تراشه‌های ۴G و برخی دیگر از محصولات مدار مجتمع مانند تراشه‌های وای فای به هواوی و شرکت‌های وابسته آن را لغو کرده است. این تصمیم به دنبال منع‌شدن شرکت‌های آمریکایی همچون کوالکام از فروش تراشه‌های ۵G به هواوی در پی ممنوعیت تجاری ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ گرفته شده است.

اکنون با وجود این محدودیت کوالکام دیگر قادر به فروش محصولات اصلی خود و تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به این غول چینی و کسب درآمد از آن نیست. علاوه‌بر کوالکام، اینتل نیز تحت تاثیر ممنوعیت اخیر صادرات تراشه به چین قرار گرفته است؛ البته این شرکت توضیح داده است که ممنوعیت اعمال‌شده برخی از مجوزهای صادرات اقلام مرتبط با مصرف‌کننده به مشتریان چینی را باطل می‌کند.

از آنجایی که این ممنوعیت برای کالاهای مرتبط با مصرف‌کننده اعمال شده است، این احتمال وجود دارد تا اینتل تراشه‌های لپ‌تاپ خود را برای هواوی ارسال نکند؛ اما این شرکت آمریکایی احتمالا می‌تواند تراشه‌های غیرمرتبط با مصرف‌کنندگان مانند مواردی که در سرورهای دیتاسنتر استفاده می‌شوند را در اختیار هواوی قرار دهد واز این طریق درآمد کسب کند.

وزرات خارجه چین در پاسخ به این تحریم آمریکا به شدت مخالفت نموده و اعلام کرده است که چین قاطعانه با اقدام آمریکا برای گسترش مفهوم امنیت ملی خود و سوء استفاده از کنترل صادرات برای سرکوب ناعادلانه شرکت‌های چینی مخالف است. گفتنی است که هواوی از سال ۲۰۱۹ با قرارگرفتن در لیست ممنوعیت تجاری توسط ایالات متحده تحریم شده است.

این تحریم موجب می‌شود تا شرکت‌های آمریکایی نتوانند محصولات فناوری خود را مانند تراشه‌های ۵G به این غول چینی بفروشند و درآمد کسب کنند. علاوه‌بر این، ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ دستور داد شرکت‌های خارجی که از تجهیزات تولید تراشه آمریکا استفاده می‌کنند، باید پیش از فروش محصولات نیمه هادی به هواوی مجوز دریافت کنند. ناگفته نماند که این مجوزها اکنون برای کوالکام و اینتل لغو شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید