آمریکا تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین اعمال می‌کند - تکفارس 
آمریکا تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین اعمال می‌کند - تکفارس 
آمریکا تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین اعمال می‌کند - تکفارس 

آمریکا تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین اعمال می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 16:14
تعرفه 100 درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین

بنا به گزارشات به نظر می‌رسد مقامات دولتی ایالات متحده درصدد اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین می‌باشند که در صورت تصویب می‌تواند جنگ تجاری بین دو کشور را وارد مرحله جدیدی کند.

به گزارشی فایننشال تایمز، ایالات متحده خود را برای اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی وارداتی از کشور چین آماده می‌کند. در صورتی که این تصمیم اتخاذ و نهایی شود، می‌تواند به تشدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین منجر شود و چه بسا شاهد اقدام متقابل از سوی دولت چین به رهبری شی جین پینگ باشیم.

افزایش چهار برابری تعرفه‌ها که قبل از این ۲۵ درصد بوده است پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ارشد دولت آمریکا نسبت به تولید مازاد ظرفیت خودروهای برقی در چین که تهدیدی برای مشاغل و امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود، ابراز ناامیدی کردند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و رقیب جمهوری خواه او، دونالد ترامپ، در سخنرانی‌های خود در مورد سخت گیری در برابر چین موضع گرفته بودند. این اقدام از سوی دولت بایدن می‌تواند به برگ برنده‌ای برای دموکرات‌ها تبدیل شود تا اعتبار ضد چینی خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری به نمایش بگذارند.

به نظر می‌رسد که سیاستمداران ایالات متحده مخالف واردات از چین هستند، به طوری که شرود براون، سناتور دموکرات از ایات اوهایو کلا خواستار ممنوعیت واردات خودروهای برقی چینی شده است. این سناتور معتقد است:

تعرفه ها کافی نیست. ما باید ورود خودروهای برقی چینی را به ایالات متحده ممنوع کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید ایالات متحده این تعرفه ۱۰۰ درصدی را چه زمانی اعمال خواهد کرد و واکنش مقامات چینی چه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید