فاش شد: ویجت‌های شناور به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند - تکفارس 
فاش شد: ویجت‌های شناور به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند - تکفارس 

فاش شد: ویجت‌های شناور به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند

محمدامین حیدری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:37
ویندوز 11

باتوجه به اطلاعات فاش‌شده از آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱، مایکروسافت در حال آزمایش ویجت‌های شناور برای افزودن به منوی استارت این سیستم‌عامل است.

منوی استارت ویندوز ۱۱ در چند ماه اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ به گونه‌ای که نمایش تبلیغات در این منو موجب واکنش منفی کاربران نسبت به چنین اقدامی از سوی مایکروسافت شد. اکنون این شرکت در حال آزمایش تغییر جدیدی است که یک پنل شناور با تعداد زیادی ویجت را در منوی استارت ویندوز نمایش می‌دهد.

گفتنی است که یک کاربر شبکه اجتماعی ایکس به نام Albacore برای اولین‌بار ویجت‌های شناور جدیدی را در آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ مشاهده کرده است. این ویجت‌ها که “Start Menu Companions” نام دارند، اساسا برنامه‌هایی هستند که به عنوان کارت‌های تطبیقی (Adaptive Cards) در جزیره شناور سمت چت یا راست منوی استارت ویندوز نمایش داده می‌شوند.

ویجت‌های شناور ویندوز 11

البته ویجت‌های شناور این منو را می‌توان با مراجعه به قسمت Start در بخش Personalization از تنظیمات ویندوز شخصی‌سازی کرد. پنجره مربوط به شخصی‌سازی منوی استارت لیست کاملی از تمام ویجت‌های نصب شده را به کاربران نمایش می‌دهد که می‌توانند آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنند. همچنین ممکن است شاهد نمایش لینک‌هایی به وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده این ویجت‌ها توسط ویندوز ۱۱ باشیم.

کاربر نام‌برده در ادامه افزوده است که ویجت‌های شناور منوی استارت ویندوز بسیار وب محور خواهند بود. این ویجت‌ها شبیه به رابط کاربری ویندوز فون هستند که اطلاعات را در یک کاشی زنده متحرک نمایش می‌دادند. امیدواریم مایکروسافت تصمیم بگیرد تا تبلیغات را مانند ویجت‌ها در پنل شناور منوی ویندوز نمایش ندهد.

علاوه‌بر ویجت‌های جدید ویندوز ۱۱، به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا درصورت نیافتن نتیجه مورد نظر خود در قسمت جستجوی ویندوز، از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت در این زمینه درخواست کمک کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید